uthyrning av offroad 125a`???

• Thread starter Thread starter N88
  • Start date Start date
marcus_136 skrev:
16-17 har jag lyckats pressa , och då höll jag 50 på tillbaka vägen.

Same here, men då har det varit riktig kasta hojen mellan konerna.

Då blir man inte godkänd.

På min uppkörning tyckte han jag körde för fort en gång så jag fick köra om, alså att jag inte tog det så pass lungt som man behövde. Så det där med att ligga och pressa tiderna är ju inte så rekomenderat. Han sa att det inte var till någon nytta att köra så fort, Bättre att ta det lungt och köra fint och få en tid runt 19-20 sekunder.

Om jag minns rätt så har dom avskaffat garagevändning nu.. :va fast de kanske va till nästa år :tomten

Padde skrev:
På min uppkörning tyckte han jag körde för fort en gång så jag fick köra om, alså att jag inte tog det så pass lungt som man behövde. Så det där med att ligga och pressa tiderna är ju inte så rekomenderat. Han sa att det inte var till någon nytta att köra så fort, Bättre att ta det lungt och köra fint och få en tid runt 19-20 sekunder.

samma här.. jag körde på 18.. fick köra om. :S

kullberg2 skrev:
a dom ska avskaffa den i januari 2005

nice :).. blir de nåt annat istället då.. borde de väl va.. kör ju upp för mellan nästa år. ;).. men de blir nog efter januari. garanterat :).
skönt föresten.. garagevändningen var nog de svåraste :P

jag körde på 19-20 sekunder på en honda XR

var uppe i 50 när det var tio meter kvar till brommsningen :banana

imorgon har jag då uppkörning, hoppas bara det inte är isvägar :gnissla
har tid 8:30. Men nu ska jag ut och öva gv och serpentin!

kullberg2 skrev:
imorgon har jag då uppkörning, hoppas bara det inte är isvägar :gnissla
har tid 8:30. Men nu ska jag ut och öva gv och serpentin!

ta det lungt som fan när du har bromsproven, det är frost på marken i vissa delar av sverige ( strängnäs har haft det 2 nätter i rad ) så tare försiktigt som fan i helvete med frambromsen så du inte lägger omkull miton.

spectre skrev:
ta det lungt som fan när du har bromsproven, det är frost på marken i vissa delar av sverige ( strängnäs har haft det 2 nätter i rad ) så tare försiktigt som fan i helvete med frambromsen så du inte lägger omkull miton.
a hehe , man måste ta det lungt , hoppas inte det är frost då blir det jobbigt :gnissla

kullberg2 skrev:
a hehe , man måste ta det lungt , hoppas inte det är frost då blir det jobbigt :gnissla

bromsa med skorna istället, som när man cyklar ( räser cyklar på en gubb eller kärring cykel. :D )

men uppkörningsgubben måste ju förstå att det är svinhalt, var där en timme innan du har uppkörning så att du får känna lite på underlaget och så. Då ere nog ko-lungt.

spectre skrev:
bromsa med skorna istället, som när man cyklar ( räser cyklar på en gubb eller kärring cykel. :D )

men uppkörningsgubben måste ju förstå att det är svinhalt, var där en timme innan du har uppkörning så att du får känna lite på underlaget och så. Då ere nog ko-lungt.
jo det är väl så man får göra....

När jag körde upp förra året så var de is på marken enda fram tills jag skulle köra upp.. ;).. så jag fick aldrig prova banan.. men de försvann av solen så man fick lagom fäst sen under uppkörningen som sagt. :).. de va gött. :).. :tummenupp

Padde skrev:
Hur gick det på uppkörningen nu då?
jag klarade nästan uppkörningen, manöverbanan alltså allt gv, serpentin och sånt gick klockrent men jag torska på att jag inte saktade ner tillräckligt i korsningarna och att jag inte höll på bromsarna i korsningarna, ändå tyckte jag att jag körde extra försiktigt och långsamt. Men men får fixa kortet i april, då kommer jag defentift att få kortet.......

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...