Uthyrning av motorcykel till uppkörning i uppsala?

Turbo²

Livsnjutaren från Uppsala
Gick med
6 Jan 2004
Hoj
Kawasaki GPX 600R -88
Jag kommer nog troligtvis inte hinna skaffa hoj innan jag kör upp så jag tänkte höra om det är någon som kan tänka sig hyra ut sin hoj en eftermiddag för en uppkörning.

Måste dock vara på över 25kW å över 700cc.

ps. jag ska köra upp privat så jag får inte låna någon körskolas hoj..

RDJoel skrev:
Om inte nåt annat dyker upp så finns tule i sumpan:

http://www.tulebilskola.se/prislista.htm

edit: Man kan alltså hyra MC där för 850/dygn.

Pratade med dom om precis samma sak idag. Svaret var att de bara kan hyra ut på helgerna då dessa hojar är deras ordinarie körksolehojar som dom behöver till sina elever nu under högsäsongen. Hade ju vart fint om dom nämnt det på hemsidan kanske.

Mvh

Edit: Turbo^2, har du kvar RS:en? (Chrille på Zatzy) :hej

RDJoel skrev:
Om inte nåt annat dyker upp så finns tule i sumpan:

http://www.tulebilskola.se/prislista.htm

edit: Man kan alltså hyra MC där för 850/dygn.

Ett varningens finger för Tule's hojjar. Den jag fick hyra var förhoppningsvis inte en hoj de använde till sina elever. Uppkörningskillen underkände hojjen jag hyrde där så jag fick inte ens köra med hojjen i trafik. Det var 850 kr som jag kunde bränt upp, då hade vi inte behövt åka alla mil för att hämta och lämna hojjen. Detta var iof i oktober 2003. :3freak

hej hej!
jajjamen, har kvar den, men kommer nog säljas snart pga jag kommer flytta till stockholm å plugga till hösten..

Köpte föresten en Kawasaki GPX 600R idag :)

Turbo² skrev:
hej hej!
jajjamen, har kvar den, men kommer nog säljas snart pga jag kommer flytta till stockholm å plugga till hösten..

Köpte föresten en Kawasaki GPX 600R idag :)

Aha, kul med egen hoj. Själv åker jag nog farsans Fazer 600 när jag fått lappen och tills jag har pengar. Kommer köra upp på körskolehoj iaf. Ringde och bokade tid för lektioner och lyckades få låna dras hoj mot motsv. 2 körlektioner i kostnad vilket är normalpris för deras elever. Totalt blir det alltså 1300 för hojen på uppkörningen(honda cb 750) Fick du tag på någon uppkörningshoj själv?

Kommer även jag sälja RS:en tyvärr. Har inte råd. Vad ska du plugga i Stockholm???

Jag kanske kommer att få hyr/låna körskolans hoj.. grejen är ju den att dom låter mig bara hyra då "dom" tycker jag är redo.. jag tänker inte gå 10-20 lektioner knappast..

Turbo² skrev:
Jag kanske kommer att få hyr/låna körskolans hoj.. grejen är ju den att dom låter mig bara hyra då "dom" tycker jag är redo.. jag tänker inte gå 10-20 lektioner knappast..

Du kommer inte att behöva gå 10-20 lektioner om du visar att du kan köra hoj på den första lektionen.

tror inte jag heller, men trafikskolor vill ju mjölka en på pengar så länge som möjligt, 940 kr per lektion är inte billigt.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti