Uteställen i Stockholm!

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Som relativt nyinflyttad har jag inte lyckats skaffa mej nån vidare överblick över uteställena här i stan. Har mest bara besökt ställen som inte varit till belåtenhet. Skulle därför gärna ha tips på var man skall gå när man vill ha roligt en fredag eller lördagnatt.
Mina önskemål:
* Inom tullarna eller nära.
* Någorlunda blandat klientel. Helst inga fjortisar och helst inte en majoritet dinosaurier.
* Det bör någonstans i lokalen kunna gå att konversera utan att behöva skrika, och dit räknas inte toa/garderob/rökrum/entré/övriga biutrymmen.
* Gärna flera dansgolv och på minst ett dansgolv måste spelas riktig EDM.
* Öl på tapp och inte bara flaskor, speciellt inte satanspissjävlaHeineken.
* Klädkod: vill bli insläppt även med jeans å jympadojjer.
* Hipsters/indiepopare undanbedes.
* Helst inga sportbarer...

Tips någon? :)

Låter som att du ska gå på Kellys på Folkungagatan...(men gör inte det)

det låter som om du ska ta en krogrunda och gå från ett ställe till det andra. Det är svårt att få allt i ett.. även i stockholm.

Var har du varit och vad var inte bra med de ställena?

Kombinationen jeans, gympadojjor och flera dansgolv som spelar EMD... ja den är inte lätt att hitta alltså.

Götgatsbacken har softa barer och schyssta ställen att snacka på. Där du tar dig in med alla kläder i princip.

På Stureplan är det lite striktare dresscode (sneakers funkar dock) men där finns bästa dansgolven.

Det bästa stället jag kan komma på som matchar dina behov är Patricia som ligger vid Slussen (fredag och lördag). Väldigt blandat klientel, utrymmen att snacka (och göra annat om du vill det), många barer och dansgolv för flera smaker. Jag har ofta haft kul där, även om det var säkert 2 år sedan jag var där senast. Skulle dock rekommendera sneakers istf gympadojjor så ska du vara safe.

Finns det ens ställen som inte är fjortisställen som spelar EDM??? Jag kan inte komma på ett enda... möjligtvis gammla metro om det finns kvar på götgatan mitt emot Ringen?!?

Massa dansgolv= Innerstan/stureplan
Soft nog för att snacka= Södermalm
Ingen dresskode= Södermalm
EDM= "Skogsfester"

Ja, lycka till. Men jag har inga stora förhoppningar.

Var har du varit och vad var inte bra med de ställena?
"Bögklubben på Kolingsborg". Bra musik. Omöjligt att konversera. Obefintlig raggningspotential.

Ambassadeur. Litet. Bara fjortisar från typ Väsby. Dålig musik. Tokhög volym. Bara flasköl.

Lemonbar. OK klientel. Litet. Konversation möjlig. Bara schlager... :zpy

Galways. Förtjänar knappt att nämnas. Entreavgift för att komma in på nåt som är nån slags sportpub/fejk-Irländsk pub. Inte ens ölen var god.

Greens villa. Korvfest. Bra musik. Skön attityd. Bäst hittills...

Sen otaliga barer och pubar också, men utan dansgolv räknar jag dem inte som uteställen.
Kombinationen jeans, gympadojjor och flera dansgolv som spelar EMD... ja den är inte lätt att hitta alltså.

Götgatsbacken har softa barer och schyssta ställen att snacka på. Där du tar dig in med alla kläder i princip.

På Stureplan är det lite striktare dresscode (sneakers funkar dock) men där finns bästa dansgolven.

Det bästa stället jag kan komma på som matchar dina behov är Patricia som ligger vid Slussen (fredag och lördag). Väldigt blandat klientel, utrymmen att snacka (och göra annat om du vill det), många barer och dansgolv för flera smaker. Jag har ofta haft kul där, även om det var säkert 2 år sedan jag var där senast. Skulle dock rekommendera sneakers istf gympadojjor så ska du vara safe.
EMD???!??!!!!!!!! Tar du mej för nån jävla skrikande hormonfjortis???!!!!one!!!

Riktiga människor bär dessutom inte sneakers. En av de första sakerna jag skall göra när jag blir diktator är att skicka alla med Converse till gaskamrarna.
gå på golden hits
Lär nog gå dit nån gång, men då för dinosauriejakt och inte främst för att ha en kul utekväll.
Finns det ens ställen som inte är fjortisställen som spelar EDM??? Jag kan inte komma på ett enda... möjligtvis gammla metro om det finns kvar på götgatan mitt emot Ringen?!?

Massa dansgolv= Innerstan/stureplan
Soft nog för att snacka= Södermalm
Ingen dresskode= Södermalm
EDM= "Skogsfester"

Ja, lycka till. Men jag har inga stora förhoppningar.
Ja man blir bortskämd när man partat i Umeå, där är uteställena stora och passar alla. Förresten, EDM innefattar även typ 100% av alla klubbhits.

.EMD???!??!!!!!!!! Tar du mej för nån jävla skrikande hormonfjortis???!!!!one!!!
Haha, skrev fel... blev ett kul fel :D

"Bögklubben på Kolingsborg". Bra musik. Omöjligt att konversera. Obefintlig raggningspotential.

Ambassadeur. Litet. Bara fjortisar från typ Väsby. Dålig musik. Tokhög volym. Bara flasköl.

Lemonbar. OK klientel. Litet. Konversation möjlig. Bara schlager... :zpy

Galways. Förtjänar knappt att nämnas. Entreavgift för att komma in på nåt som är nån slags sportpub/fejk-Irländsk pub. Inte ens ölen var god.

Greens villa. Korvfest. Bra musik. Skön attityd. Bäst hittills...

Ja man blir bortskämd när man partat i Umeå, där är uteställena stora och passar alla. Förresten, EDM innefattar även typ 100% av alla klubbhits.
Då ska vi se.
Ambassadeur är från 23 och det tyckte du var fjortisar. Golden Hits har "för hög" medelålder, det har du rätt i. Klientelet på Lemon Bar är ok.

Eftersom jag också pluggat i Umeå och jag antar att du tänker på REX (grymt nice ställe btw, mkt bättre än nattis) så skulle jag rekommendera att gå till Berns.

Jag tycker de liknar varandra hyfsat mycket. Berns är ett schysst ställe där det går bra att konversera, med människor som KAN konversera. Ett populärt ställe för "high value" människor och då tänker jag inte på stollarna som vaskar champagne utan på folk som har bra karriärer, kan föra intelligenta diskussioner, klär sig snyggt och inte spyr handfatet på toan. Ge det ett försök... men dra på dig nått annat än gympadojjor ändå!

Då ska vi se.
Ambassadeur är från 23 och det tyckte du var fjortisar. Golden Hits har "för hög" medelålder, det har du rätt i. Klientelet på Lemon Bar är ok.

Eftersom jag också pluggat i Umeå och jag antar att du tänker på REX (grymt nice ställe btw, mkt bättre än nattis) så skulle jag rekommendera att gå till Berns.

Jag tycker de liknar varandra hyfsat mycket. Berns är ett schysst ställe där det går bra att konversera, med människor som KAN konversera. Ett populärt ställe för "high value" människor och då tänker jag inte på stollarna som vaskar champagne utan på folk som har bra karriärer, kan föra intelligenta diskussioner, klär sig snyggt och inte spyr handfatet på toan. Ge det ett försök... men dra på dig nått annat än gympadojjor ändå!
När jag var på Ambassadeur var där då inga 23 år i dörren, snarare 16 med falskleg...

Låter som att Berns är helt i min smak! Ska dra på mej väktarkängorna kanske jag blir insläppt.

Anchor är ju helt OK .
Rocks duger ibland.
Medusa var bra en gång i tiden.
Garbos är underhållande.

Det är mina tips på helt okey ställen.
Några jättebra ställen finns inte, inte vad jag sprungit på iaf.

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul