Uteställe i Stockholm?

tvålen

Sporthojsnörd
Gick med
15 Nov 2004
Hoj
XL650V, GSXR600, GSXR750
Dags att bjuda tjej för middag och så.... Tänkte höra med er om ni har nåt att rekommendera, inte för drygt, men inte heller "rockigt" .. Ska vara avslappnad och skön stämmning...

Hard Rock Cafe är bara att glömma :)

PuZzZ

tvålen skrev:
2495062 Dags att bjuda tjej för middag och så.... Tänkte höra med er om ni har nåt att rekommendera, inte för drygt, men inte heller "rockigt" .. Ska vara avslappnad och skön stämmning...

PuZzZ

Båten Patricia. Gärna på Söndagar, halva priset då...men gå i tid, för på kvällen är det gay-kväll :tummenupp

invisible skrev:
2504103 Båten Patricia. Gärna på Söndagar, halva priset då...men gå i tid, för på kvällen är det gay-kväll :tummenupp

Då kan dom väl stanna så hans tjej ser att han funnit sin "feminina" sida...?

Hur vet DU att det är GAY-kväll? :va?? Blue Oyster bar? :D

M.G.F skrev:
2504105 Då kan dom väl stanna så hans tjej ser att han funnit sin "feminina" sida...?

Hur vet DU att det är GAY-kväll? :va?? Blue Oyster bar? :D

Hur man vet det? Ja du...förmodar att alla stockholmare vet det. :)

Nej, har bekanta som är gay:s och har hakat på ut för att äta billigt.

invisible skrev:
2504107 Hur man vet det? Ja du...förmodar att alla stockholmare vet det. :)

Nej, har bekanta som är gay:s och har hakat på ut för att äta billigt.

Nej inte alla... Fast det beror nog på bekantskapskrets... ;)

Hahaha! Ja okej... blir du bjuden på bira senare på kvällen också? :rolleyes:

:tungan

M.G.F skrev:
2504108 Nej inte alla... Fast det beror nog på bekantskapskrets... ;)

Hahaha! Ja okej... blir du bjuden på bira senare på kvällen också? :rolleyes:

:tungan

Hehe Jag har varit ute någon gång på gay-kväll och jag måste fasktsikt säga att man hade lite fördomar mot homo...Är inte alls sliskigt eller något sånt. Nej jag fick inget ragg som tur är :D

Jag utstrålar väl för mycket "tjejmagnet" :yoparty :)

tvålen skrev:
2495062 Dags att bjuda tjej för middag och så...... Ska vara avslappnad och skön stämmning...

Jag var å käkade på Tabbouli i fredags. Grymt gott. Libanesisk Meze-restaurang. Kör deras "buffé" vilket innebär att du serveras 16 olika meze. :tummenupp
Norra Agnegatan 39, Kungsholmen.

tvålen skrev:
2495062 Dags att bjuda tjej för middag och så.... Tänkte höra med er om ni har nåt att rekommendera, inte för drygt, men inte heller "rockigt" .. Ska vara avslappnad och skön stämmning...

PuZzZ

Jag älskar Texas Long Horn på Flemminggatan. Så god mat och skönt ställe. O så kan man dricka en hel kanna med Margarita för 350 spänn. Fast det är ju lite liv och rörelse där. Min kära pojkvän har tagit med mig dit och det är så uppskattat.
Sen finns det Grill Ruby också i Gamla stan. Österlånggatan tror jag den ligger på. Lite dyrare men också gott och mysigt.

Lycka till!

Gondolen är det som gäller. Efter det är det hur lätt som helst att få ge damen ett tomteskägg.

korvgubbe skrev:
2504428 Tabbouli ligger ca 75meter från T.L.H. Värt promenaden in på tvärgatan från Flemminggatan.

Man kanske ska testa det sen då. :)

Resturangen (tvärgatan från Sveavägen) är också häftigt. Där väljer man smaker istället för en maträtt. Tex 5 smaker. Skitskoj och gott men ganska dyrt.

RocketQueen skrev:
2504426 Jag älskar Texas Long Horn på Flemminggatan.

Håller med. Fast jag brukar käka på Texas Longhorn på (Tror det är) Upplandsgatan. Brorsan bor kvarteret där ifrån så det är nära och bra.

Qwerty skrev:
2505024 Håller med. Fast jag brukar käka på Texas Longhorn på (Tror det är) Upplandsgatan. Brorsan bor kvarteret där ifrån så det är nära och bra.

Tycker Texas Longhorn är överskattat. Bra kött visserligen, men maten ser trist ut. 10 bitar klyftpotatis, en halv majskolv och coleslaw (i bästa fall).
Tycker man får bättre valuta för sina pengar på annat håll.

Egentligen ska man väl inte avslöja sitt absolut bästa ställe med risk för att man får svårt att få bord den dagen då man själv vill ha plats..

Men om ni hittar godare thaimat än det här stället http://www.phiphi-island.nu så säg till.

Och rekomendera inte något annat innan du har provat det här stället. Jag vet ingen i Sthlm som klår dom på thaimaten. Koh Pagnag eller va det heter är inte ens i närheten till att vara lika gott.

Tack för svaren som kom idag. Bara två dagar försent.. :arsele

Wille skrev:
2505084 Egentligen ska man väl inte avslöja sitt absolut bästa ställe med risk för att man får svårt att få bord den dagen då man själv vill ha plats..

Men om ni hittar godare thaimat än det här stället http://www.phiphi-island.nu så säg till.

Och rekomendera inte något annat innan du har provat det här stället. Jag vet ingen i Sthlm som klår dom på thaimaten. Koh Pagnag eller va det heter är inte ens i närheten till att vara lika gott.

Phi-phi är bra. Åt lunch där jämt och ständigt för några år sedan.
Jag kan även rekommendera Sabai-Sabai på Kammakargatan. Lika bra mat eller bättre men mycket trevligare miljö.

Qwerty skrev:
2505024 Håller med. Fast jag brukar käka på Texas Longhorn på (Tror det är) Upplandsgatan. Brorsan bor kvarteret där ifrån så det är nära och bra.

Där har jag varit 1 gång. :) Bra ställe också. Det på Flemminggatan är lite bättre drag på dock. Eller va fasen, jag var ju där en söndag så jag vet ju egentligen inte. :)

Starstriker skrev:
2505049 Tycker Texas Longhorn är överskattat. Bra kött visserligen, men maten ser trist ut. 10 bitar klyftpotatis, en halv majskolv och coleslaw (i bästa fall).
Tycker man får bättre valuta för sina pengar på annat håll.

Åhhh jag som tycker att det är så gott! :) Har ätit ribs på andra ställen men då blir man ju så besviken.

tvålen skrev:
2505091 Tack för svaren som kom idag. Bara två dagar försent.. :arsele

Vad blev det då? :)

Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025