Uteliggare = Avlagda kläder ?

BadToy

www.assistancekaren.se
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R K6. Rattar även Nikon D3
Har en liten undran, vi har rensat en del hemma i garderoberna & ist för att slänga hela & rena kläder typ Jackor,tröjor osv

Så har jag funderingar om man kan göra sig av med dom, så att dom som inte har lika bra som en annan har kan få användning av dom.

Litar inte på Uff & sånt där utan lämnar gärna till dom som kan få kläderna direkt ist utan att nån ska tjäna pengar på det

Har nångon nå bra förslag?

Bor i Sthlm

//Simon

Ta första bästa uteliggare du ser, och ger han skiten...behöver han det ju inte så kommer han troligen ge dom vidare till sina kompisar.. :)

Röda Korset eller Myrorna.
Annars kanske det finns typ härbärgen där dom utan hem sover och sådär, dit kanske man kan lämna kläderna och hoppas på att dom iallafall hamnar någorlunda rätt än att skänka iväg till butiker där chefer sitter och plockar på sig stålarna [känns det som iallafall..]

Last edited:
Bikerbitch skrev:
Röda Korset eller Myrorna.
Annars kanske det finns typ härbärgen där dom utan hem sover och sådär, dit kanske man kan lämna kläderna och hoppas på att dom iallafall hamnar någorlunda rätt än att skänka iväg till butiker där chefer sitter och plockar på sig stålarna [känns det som iallafall..]

Det är ju precis det vi inte vill ! Att det ska säljas....vill att de som behöver varma kläder nu får dom ! :)

Ska ringa runt o kolla.......vi tänkte bara om det var nån som VISSTE ! :)

Hemma hos mig brukar vi samla ihop det som ska lämnas bort och lämnar det till någon förening som skickar grejerna till Estland. Möbler, kläder... allt. Men det är ju Norrköping det...

Prillan73 skrev:
Det är ju precis det vi inte vill ! Att det ska säljas....vill att de som behöver varma kläder nu får dom ! :)

Ska ringa runt o kolla.......vi tänkte bara om det var nån som VISSTE ! :)

Ja det var därför jag skrev det där om härbärgen eller vad det nu kan kallas.
Fin tanke iallafall!

I malmö funkar stadsmissionen bra iaf. På julfesten på wallmans salonger delades det förr ut kläder på julafton, men nuförtiden vet jag inte. Vet att det var nåt strul med det. Men stadsmissionen funkar iaf. Då kommer grejerna till dem som behöver dem.

ring till tidningen Situation Stockholm... Det är ju tidningen som alla hemlösa säljer ute på stan. De kan nog svara var ni ska lämna kläderna!

Saxat från Situations Stockholms hemsida:
"Hur kan jag/mitt företag hjälpa till?
Med sponsring av direkta hjälpinsatser som kläder, kaffe, filtar och så vidare, eller genom att sätta in pengar på vårt 90-konto, där pengarna oavkortat går till de hemlösa. De används till mat och olika kollektiva aktiviteter. Kontonummer: 90 19 19 -1"

Har ni kommit på någon bra ide?

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...