Utebyxor- Tips ?

Dehär såg ju rätt rejäla ut:
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16913&plats_id=1461
Vattentät kraftig Dermizax® andas-stretch över baken och knäna där behovet är som störst.
...Mycket slitstarkt s.k. armétyg med invävda förstärkningstrådar som stoppar och begränsar revor. Av 50% bomull/50% polyester 270 g/m² som med modern nanoteknik gjorts vatten- och smutsavvisande. Insidan är lätt slipad för mjuk skön komfort.
Förstärkningar i bak och knän med kraftig Toray Dermizax® stretch, vattentäthet 20.000 mm, andasförmåga 10.000 g/m²/dygn.

Last edited:
Dehär såg ju rätt rejäla ut:
http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=16913&plats_id=1461
Vattentät kraftig Dermizax® andas-stretch över baken och knäna där behovet är som störst.
...Mycket slitstarkt s.k. armétyg med invävda förstärkningstrådar som stoppar och begränsar revor. Av 50% bomull/50% polyester 270 g/m² som med modern nanoteknik gjorts vatten- och smutsavvisande. Insidan är lätt slipad för mjuk skön komfort.
Förstärkningar i bak och knän med kraftig Toray Dermizax® stretch, vattentäthet 20.000 mm, andasförmåga 10.000 g/m²/dygn.

Ja, eller dessa kanske? Getskinn är ju fräckt:

http://www.idefixteko.se/open_produkter/produktinfo_body.asp?prodid=17061&plats_id=1461

Dom har vart med om en del sen jag köpte dom.
Fisketurer,fårjakt.svampplockning och vandring.

Var lite skeptisk först för dom verkade lite tunn i matrialet. men dom verkar hålla riktigt bra.
Det bästa med dom är
Luftiga. (brukar bli varmt i byxor men dessa får 5 bananer av 5möjliga)
vattentåliga/ avstötande, enormt bra med vattentätt upp på smalben/vader där man alltid först blir blöt av lite långtgräs.
Sköna och lätta och ha på sig.

Negativt
Remen nere vid foten. när den dras åt lite blir det en rembit utstickande som jag stör mig på. man kan lirka in den vid det andra men lite pilligt.

Åk o känn o kläm lite du. ett tips är o vända ut o in på dom så ser du lite mer vad som är gjort med förstärkningar osv.

Chinos är inte min grej. Vill se lite sportig ut när jag hänger på inneställena i stan :yoparty
Du vill alltså se ut som hälften av alla i den här stan gör? Lundhagsbyxor, Klättermusenjacka, Fjällrävenskjorta och Peakperformancemössa. Ungefär.

Så, nu har jag smalnat ned mitt urval till

Haglöfs Rugged Mountain pant samt Norröna Svalbard Flex1

Två likvärdiga byxor men olika koncept. Norröna-byxorna är i softshellmaterial medan Haglöfs är i nån sorts tygväv. På lunchen blire shopping!

Edit: Ser att Stadium säljer Haglöfsbyxorna på kampanj för 899 mot normala dryga 1500. Fett!

Last edited:
Ok, kunde inte bestämma mig, så det blev två par:

Ett par Haglöfs Rugged Mountain (1000.-, ordpris 1300 nåt)
och ett par Norröna Heavy Duty Hybrid Pants (1800.-)

Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna