Utebyxor- Tips ?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Häpp. Jag behöver ett par "utebyxor" med förstärkta knän och rumpa.

Har kikat på Lundhags traverse, men upptäckt att det svarta inte är en förstärkning, utan stretch.

lundhags-traverse-pants-xlong.jpg

Jag vill ha nåt nylon på knäna så att jag kan lajja med mina ungar i skogen utan att bli blöt eller att det går hål.

Någon med bra tips?

Kolla på på Jula - Snickers har byxor om du inte skall ha dom till utsidan.se aktiviteter - vandrar byxor kan vara dyra - dom är lätta med med nackdelen att krypa på marken tåligheten är låg.

Itab.se har en del varianter med mix mellan vandring och snickarbyxa - lätt tyg - cordura knän osv.

Dom där lundhags är inte vattentäta någonstans, annars är dom sköna

Iaf var inte mina det, och dom heter traverse.

Haha. Säkert bra, men vill inte se ut som nån commando när jag är ute och leker med mina barn.
Bara 18-håls Doc Martens som saknas till dom där, sen sätter man skräck i hela parkleken!

Jo visst är de uniformsbaserade. Men ser mindre "frivilligpolitiska" ut än M65 till exempel och snölåsen i bensluten är riktigt, riktigt bra! Knäskydd kan ju vara bra när man lattjar runt. :)

Byt ut Doc´s mot Meindl så ser det snällare ut.

Kolla på på Jula - Snickers har byxor om du inte skall ha dom till utsidan.se aktiviteter - vandrar byxor kan vara dyra - dom är lätta med med nackdelen att krypa på marken tåligheten är låg.

Itab.se har en del varianter med mix mellan vandring och snickarbyxa - lätt tyg - cordura knän osv.

Bra shit. Jula hade en del modeller som verkar tåliga och inte ser ut som rena arbetarbyxor.
Ska sticka dit och kolla. Tack för tipset.

Jag har två par Lundhags.
http://www.xxl.se/sportklader-herr/...-friluftsbyxa-herr-1077486?searchWord=lundhag
http://www.xxl.se/sportklader-herr/...-friluftsbyxa-herr-1061086?searchWord=lundhag

Använder dem när jag är ute o busar med hunden, dem är väldigt bra vattenAVSTÖTANDE om man ger fan i att tvätta i mjukmedel o impregnerar dem med jämna mellanrum.
Har aldrig blivit blöt om benen efter att ha lekt med hunden i spöregn, har dock inte satt mig i en vattenpöl.

Är det förstärkta knän på de där?

Håller med Skäggo. Ifall byxorna behöver vara lite tåligare, kan jag rekommendera Härkila Prohunter! det är en byxa med en Texmex:) liner och ett tåligt yttertyg. Chevalier gör också justa byxor men sist jag kollade hade de bara membranbyxor där membranet är laminerat på yttertyget, som också är lite "klenare" än t.ex Prohunter.

Kolla hos:
Widforss
Walter Borg
Hunt
XXL

Äventyrsbutiken har schysta brallor till vettiga priser.
Jag föredrar skinn- (eller konstläder) förstärkningar på knäna och arselet.
Vill inte ha gore-tex eller liknande runt om.
Det tycker jag blir för tätt.
Äventyrsbutiken i Simlångsdalen (som jag brukar besöka) har inte fått igång sin nätbutik, men Hägglunds är säkert bra också.
Det ÄR skillnad mellan kända fabrikat och lågpris.
Kända fabrikat TILL lågpris råkkar.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...