Ute och kört honda motard idag!!!

Kul som fasen att du är nöjjd med din maskin,Har några frågor till dig ang din hojj.

Vad för bestyckning kör du nu då?

När dom öppnade upp din luftburk vad gjorde dom då?

Drevning på hojjen?

Jag upplever min som att den slår igen stiftet/börjar misstända om man åker konstant fart vilket e riktigt riktigt drygt du får inga såna tendenser alls?
 
Jag har en 03:a uttagen Maj-04 som gått 303mil,hehehe jaa min blinkers lever faktiskt,Men du har en 05-06:a då och den har väl en annan bakstänka va??

Du borde ha 15&48T i drevning då det var vad som satt på min då jag fick den.Kör 15&42T nu men den e inte riktigt lika busig då.

Ska be våran lokala motorguru prova min å jämföra med sin crossmaskin då han har en CRF450R så borde han ju vara bekant med gången i motorn.

Verkar vara mycket stor skillnad på våran bestyckning så det måste skilja mera pinaler i motorerna som de uppdaterat från min gamle "holk" mot din nye.

Tack för svaren :)
 
MangeCRF450HM skrev:
Jag upplever min som att den slår igen stiftet/börjar misstända om man åker konstant fart vilket e riktigt riktigt drygt du får inga såna tendenser alls?

Att den börjar misstända är inte så kostigt, att ligga och köra med konstant fart och varvtal kommer att ta död på maskinen. Kolven får då fördålig kylning och riskerar att bränna.

Edit: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=494360&postcount=38
 
Last edited:
Geronimo79 skrev:
2136468 Har nu som sagt äntligen fått tillbaka hojen från verkstaden och måste bara skriva att det är KUL!! Fan va lätt o smidig den är plus att den är pigg, har öppnat luftburk, bestyckat om förgasaren osv och det har hjälpt att få fart på den.. Bytte med en polares R1:a -03 och visst, man kan inte snacka bort effekten på sporthoj men på små kurviga vägar med mycket backkrön så tycker jag nog motarden är roligare och lättare att köra.. Har dock problem med blinkersen bak för den högra smälter itu direkt pga avgasvärmen, någon som vet hur man kan göra om det bra så att de funkar utan att smälta sönder??



de finns en liten pip som man sätter på ljuddämparn som riktar avgaserna neråt på 05:an iaf..så man slipper smälta binkersen..de e väl nån som supit bort din :hihi
 
acura skrev:
2136896 Att den börjar misstända är inte så kostigt, att ligga och köra med konstant fart och varvtal kommer att ta död på maskinen. Kolven får då fördålig kylning och riskerar att bränna.

Edit: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=494360&postcount=38


Så kolven börjar "bränna" efter 300m konstant gas då,njäää man bör väl inte ligga å mata på motorvägen i 130km/h i 5mil i sträck konstant kanske men så som jag kör iaf så är det inte problemet iaf,Tror snarare då att kamaxel är så pass vass att den inte gillar det och slår igen stiftet och man får den ryckningen då,En arbetspolares 660 med trimkam gör likadant sa han efter han bytte kam....Är bara å leva med säkert.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top