utbildning

.JOHAN.

www.jktech.se
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
zero
Jag har gått utan fast jobb ett tag, jag har tidigare blivit erbjuden en utbildning innom styr o regler, idag skulle allt spikas och göras klart, men när jag kom till AMS så säger snubben att han vill att jag ska kolla på en utbildning till, utbildning till kriminalvårdare, mening va att man ska jobba inom kriminalvården först som plit sen med adm tjänster.
jag har jobbat inom väkteri och ordningsvaktandet i snart 10 år, därför tycker dom det passar mej så bra

nu är jag kluven som fan

vad skulle du valt

TERMINATOR skrev:
har jobbat inom väkteri och ordningsvaktandet i snart 10 år....

Om du tycker om det kanske du skulle läsa till polis? Tror desutom att det man får ett roligare yrke som kriminalvårdare än om man jobbar med styr o reglerteknik som oftast bukar vara typ fabriksjobb. Men det är vad jag tycket =)

Medin skrev:
Om du tycker om det kanske du skulle läsa till polis? Tror desutom att det man får ett roligare yrke som kriminalvårdare än om man jobbar med styr o reglerteknik som oftast bukar vara typ fabriksjobb. Men det är vad jag tycket =)

nää polis vill jag inte bli, jo men det är tanken att jag ska få veta vad ni/du tycker :tummenupp

Som jag ser det så har du erfarenhet av väktare/vakt,det har du och ingen kan ta det ifrån dig.

Jag skulle prova något nytt,funkar det inte så har du gammla meriter att falla tillbaka på.

Sen vet jag inte hur det ser ut arbetstidsmässigt,med skift och nattjobb osv,det kan ju spela in en del om livet förändras och man skaffar sig en kotte eller något,sen att ge sig in i en överfull och hårt bantad kriminalvård är nog inte alltid vare sig så skoj eller utvecklande gissar jag på.

Satsa inte på något inom kriminalvården.
Jag har vikarierat på Kumla sommaren 2004 och sedan på Häket inne i Örebro denna sommar.

Det var inget vidare betalt.(varken som vikariat eller om du har fast anställning)

Styr och reglerteknik kanske inte heller är så kul, fler och fler industrier flyttar utomlands och därmed även denna typ av arbeten.

Starta eget är en bra idé, låt några stackars indier arbeta för 4kr/tim och sedan säljer du produkten/produkterna här hemma med 500% i vinst :banana :banana

Last edited:
håller med Långa farbrorn, lär dig styr och regler. Vakta låsta dörrar kan vem som helst. Så plit kan du bli sen. :tummenupp

Styr å regler, det är så himla brett åxå så då borde du kunna jobba i nästan alla industrier och även utveckling. Sen kan du ju lära dig om bränsleinsprutning å annat när du har grunderna så kan du meka hoj nånstans kanske?

Varför hänger ni upp er på att styr och regler ligger inom industrin?
Finns ju massor med andra områden som man tillämpar en styr och reglertekniker.
Är du trött på väkteriet, testa ngt annat ett tag.
Känner du att det är ett steg i din personliga utveckling att bli fångvårdare så kör på det.
Välj med hjärtat och som redan sagts, en dag tröttnar du kanske på natt och helgarbete. Då är det kanske inte så tokigt att köra igång ngn större värme eller vent anläggning på dagtid?
//Tobbe

TERMINATOR skrev:
förtydliga dej broder :D
läs kursen så förstår du.
men kort:
ska man styra något så måste man veta vart/vad det ÄR,
Det är dock inte alltid detta något ÄR det det Bör vara.
därför pratar man om är- och börvärden.
Tex: Luftflödet i kanalen Är 20kubikmeter luft i minuten men BÖR vara 22 tex.

TERMINATOR skrev:
det vet jag inte än

Vet du inte om det är fastighetsautomation. (styrning av luft, värme, klimat mm)
Eller om det är inom industrin ?

Det kanske inte är en inriktad styr och regler utbildning.
Skit samma. Jag röstar på Styr och Regler.

Last edited:
Ekberg skrev:
Vet du inte om det är fastighetsautomation. (styrning av luft, värme, klimat mm)
Eller om det är inom industrin ?

Det kanske inte är en inriktad styr och regler utbildning.
Skit samma. Jag röstar på Styr och Regler.

det är 35 v grund sen en påbyggnad 35v med olika inriktningar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...