Utbildning/träning Gelleråsen 2-3 april

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
undra om min polare rossi har ett par extra kval däck dom lär ju hålla hela dagen efter som det kommer va torrt och 2 plus grader :näsblod

nä jag tror nog det blir bra bara att plocka med sig regn däcken jag,mackan och nylund testade ju åsen i snöblandat regn för två årsen :yoparty :yoparty
 

micke.r

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2004
Ort
På en udde i södra Vänern
Hoj
ZX10R

MC Doktorn

Guest
Det gäller att välja den simulering som visar bäst - och sedan tro stenhårt på den :yoparty

Förresten, Engelsmännen - känner de till annat väder än regn och dimma :rolleyes:


/ M

Eller 60%chans till +9 grader och regn, perfekt regnträning:tummenupp
 

Filad 999S

/ Stefan
Gick med
22 Jan 2006
Ort
Mölndal / Göteborg
Hoj
1098S Xeroxreplica & Multistrada 1200S öhlinelektronikmodellen
Inga vinterhjul...

Låter ju riktigt bra allså :) måste bara bli bra väder upp också jag har inga vinterdäck till mitt släp :(

Du har ett pm Gottis.

Behöver du låna ett släp? Ring mej isåfall under fredagförmiddag eller kom bort till jobbet på lördag.

Jag trodde jag sett det mesta, men icke dåh! Ett par mc-ordonanser på gamla Husky 250 med monterade skidor kom puttrande på den fina vita grusvägen förbi Balltorpsstallet häromdagen. Jag längtade bums tillbaka till lumpen, hoho:D
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
3-4 grader så det blir att plocka fram undertället verkar bli torrt iaf :) underbart att man ligger i feber här hemma bara just nu men lite huskurer ska väl få en fit for fight
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
3-4 grader så det blir att plocka fram undertället verkar bli torrt iaf :) underbart att man ligger i feber här hemma bara just nu men lite huskurer ska väl få en fit for fight

"Resfeber" då eller!? :D

Skämt o sido! Krya på dig Gottis!
Kollade just väderprognosen som lovade mulet-tidvis regn på onsdagen med 4 grader (plus :yoparty ) och regn på torsdagen. Så det verkar bli en riktigt bra start på säsongen, regn ÄR bra att köra/öva på.

Ser fram emot att träffa en del kända ansikten och framför allt ungdomarna :tummenupp som till stor del lär vara nya ansikten!

See U!
// Niklas
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
"Resfeber" då eller!? :D

Skämt o sido! Krya på dig Gottis!
Kollade just väderprognosen som lovade mulet-tidvis regn på onsdagen med 4 grader (plus :yoparty ) och regn på torsdagen. Så det verkar bli en riktigt bra start på säsongen, regn ÄR bra att köra/öva på.

Ser fram emot att träffa en del kända ansikten och framför allt ungdomarna :tummenupp som till stor del lär vara nya ansikten!

See U!
// Niklas


jag tar med mig för att kunna kränga däck lär blir regn däck synd att man inte äger ett vettigt regn ställ bara
 

nizze69

Fattig racingfarsa, men vafan..glad ändå
Gick med
17 Dec 2005
Ort
Hemma
Hoj
Kawa Mean Streak, MV Agusta F3
Jaha,då var man hemma igen då efter två kanondagar (som vanligt).Kallt som f-n
på onsdagen men kanonfin torsdag.Mycket köra för grabben och hyfsat mycket meck fö gubben... Tack Stefan och alla inblandade för två toppendagar med köra och utbildning.Danne helnöjd med både Torstein och ni instruktörer på banan.

Ses därute.

Nisse och Danne#37 125racer
 

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Ort
Örebro och i garaget
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
jag med, tycker det var trevligt.. synd bara att man stukade foten eftersista passet första dagen :gnissla ... men de gick ju hyffsat att åka andra dagen med ;)

mvh//PB
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Tack Stefan för EN bra dag i alla fall. Synd att man skulle klanta till sig så tidigt och mycket på dag två. Tack alla instruktörer för tips och hjälp med hojen när den låg och grät på banan. tack till TM också för den delen!

/Alx
 

Avarage

Niklas
Gick med
2 Jun 2004
Ort
Mölndal
Hoj
VFR 750 F -97, CBR 600 -97 (såld), S1000RR -10
Tack Stefan för EN bra dag i alla fall.

Vill passa på och tacka alla duktiga deltagare!

Vi hade ju en del avåkningar och de flesta var som tur var av lindrigare karraktär. Och vi hade någon enstaka incident i övrigt men efter lite "pepp-talk" flöt allt på lite smidigare = ni är lyhörda = mycket positivt!

Även vi instruktörer hade två skitroliga dagar med ett härligt gäng människor (på och vid sidan av banan). Jag hoppas det finns möjlighet till fler tillfällen antingen senare i år eller nästa år.

Ni lär nog till och från stöta på oss ute i depån vid tävlingar/träningar, har ni någon fråga/fundering hoppa på oss så hjälper vi mer än gärna till om vi kan!


Till sist vill jag önska er lycka till i er rr-satsning! Och glöm inte Mikael/Peter´s visdomsord i slutet av dag 2 "HA KUL!"

Synd att man skulle klanta till sig så tidigt och mycket på dag två. Tack alla instruktörer för tips och hjälp med hojen när den låg och grät på banan. tack till TM också för den delen!

/Alx


Tråkigt att behöva avbryta pga. ett litet misstag, eller var det maskinmaterialet som satte stop?

Antar att du kraschade i Ejes, av din text under ditt "nick" att dömma! :D Ägna lite mer tid/energi åt Ejes nästa gång du kör på Gelleråsen och försök komma fram till vad som hände den här gången så skall du se att Ejes kommer bli ett ställe på banan där du får bra flyt genom kurvan!

Mvh!
// Niklas
 

Arthur Dent

Inge Vidare Snabb
Gick med
28 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
1100 F, och en trave smått
Vi hade bra tur med vädret igen, och då blir det svårt att inte ha kul. Jag räknade till lite drygt 40 juniorer som åkte i grupp 1och 2. Styvt jobb för alla instruktörer att hinna göra ett sånt bra resultat som jag tycker det blev.

Självklart till stor del förarnas förtjänst, som verkligen vill lära sig grunderna i hojåka. Man kan komma en bit på vägen bara genom att vara modig. Men att nå riktigt långt är svårt utan att förstå vad man gör och varför.

Jag, alla förare och föräldrar lyfter på hatten till alla från SMC, och till Torstein som lagt upp all teori och övningar vi gick igenom. Stort tack också till Peter Lindén & Micke Nilsson som rev ner applåder. Om man inte har kul, har man egentligen ingenting.

Stefan carlsson
SMC RoadRacingFabriken
 

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Ort
I ett hus på landet
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Finns det inte någon som har bilder från körningen? Helst första dagen när hojen och jag fortfarande var snygga. :näsblod
 
Last edited:
Nyheter
Stenegärd på Gränsö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Customiserade CL:s-modeller på Wheels and Waves

Honda presenterar 16 custom...

KTM fyller på med Enea Bastianini och Maverick Viñales

KTM har presenterat en helt...

Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Top