N.Blomqvist
Gudomlig sporthojare
Halloj!
Med all samlad expertis inom diverse områden här på SH så tänkte jag ställa frågan här.
-Någon har säkert svaret.
Jag kommer som av en anledning att ha runt 600.000:- "över" om några månader och har börjat fundera på vad jag vill jobba med resten av mitt liv.
-Trafikflygare, (pilot), var ett av alternativen.
Finns sådana utbildningar i Sverige?
Kan vem som helst "köpa" en sådan utbildning?
Finns det olika utbildningar för olika flygplanstyper?
Finns det arbete efter en fullföljd utbildning?
Vad kostar en utbildning?
Kan man gå en utbildning i tex. USA. Är det fördelaktigare på något vis? Jag har för mig att farsans arbetskamrat var inne på det för många år sedan.
(Nu menar jag inte att flyga Cessna och inte tycka att det är viktigt att lära sig landa, så liknande lustigheter undanbedes).
Med all samlad expertis inom diverse områden här på SH så tänkte jag ställa frågan här.
-Någon har säkert svaret.
Jag kommer som av en anledning att ha runt 600.000:- "över" om några månader och har börjat fundera på vad jag vill jobba med resten av mitt liv.
-Trafikflygare, (pilot), var ett av alternativen.
Finns sådana utbildningar i Sverige?
Kan vem som helst "köpa" en sådan utbildning?
Finns det olika utbildningar för olika flygplanstyper?
Finns det arbete efter en fullföljd utbildning?
Vad kostar en utbildning?
Kan man gå en utbildning i tex. USA. Är det fördelaktigare på något vis? Jag har för mig att farsans arbetskamrat var inne på det för många år sedan.
(Nu menar jag inte att flyga Cessna och inte tycka att det är viktigt att lära sig landa, så liknande lustigheter undanbedes).