Det var en utbildning med validering vilket hade varit skönt då jag får räkna av en massa med mina 10år och den enda utbildningen jag har hört som går men jag ska forska om det finns nån annan.
Validering och tillgodoräknande finns inom allt komvuxeri....
Malmö stad är en av de som erbjuder vårdprogrammet på komvux där du får tillgodoräkna dig tidigare erfarenhet.
OMVÅRDNADSPROGRAMMET – DISTANS Rönnens gymnasium, Malmö stad En utbildning för dig som har erfarenhet och vill arbeta inom vård och omsorg. Du arbetar med personlig omvårdnad, behandling och rehabilitering. Efter utbildningen kan du söka arbete som undersköterska, skötare, vårdare eller personlig assistent, beroende på vilken inriktning du väljer under din utbildning. Distansstudier innebär att du studerar hemma men deltar i vissa moment på skolan. Du kommunicerar med dina lärare via mail och det krävs därför god datorvana. Detta sätt att studera ger dig möjlighet att kombinera studier med arbete på hel- eller deltid. Varje termin söker du de kurser
du vill studera.
Utbildningstid: Utbildningsstart är beroende av vilka kurser du söker.
Sista ansökningsdag: 7 november 2008
Förkunskaper:
• Grundskolebehörighet.
• För dig med annat modersmål än svenska krävs
Svenska som andraspråk motsvarande avslutad
grundskola.
• Minst två års arbetslivserfarenhet inom vård och omsorg, inom de senaste fem åren. Anhörigvårdare räknas ej.
• Tillgång till dator med internetanslutning, samt datorvana
Kontaktperson: Studie-och yrkesvägledare Sofie
Persson, 040-34 19 61,
sofie.a.persson@malmo.se
Ansök till utbildningen via
www.malmo.se/komvuxansokan
eller skicka din ansökan till Rönnens
gymnasium, Rönnblomsgatan 6 A, 21216 Malmö.
Bifoga kopia av intyg/betyg som styrker din behörighet. Ange de kurser du önskar läsa. Läs mer om utbildningen och ingående kurser på:
Sidan 58 och
www.malmo.se/ronnensgymnasium