Utanförskapet?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Vad är det här utanförskapet folk talar om? Är det när man inte har 9-5 jobb? Är det när man inte har några kåmpisar? Är jag utanförskapad?

En annan sak jag även funderar över är alla reklamer om Sensodyn tandkräm och salvor och skit där en gnällig röst säger "så inte smärtan kommer tillbaka". Vadå kommer tillbaka? Vad är det för smärta folk har som kommer tillbaka? Om det är ett kontinuerligt problem ska man väl göra något åt det eller har folk bara smärta?

:mad:

Finns det ett permanent botemedel mot tänder som envisas med att ila då man äter typ glass så är jag idel öra. För mig krävs ständig användning av anti-il-tandkräm.

Det fungerar alltså? Who woulda thunk it.

Oh jess, funkar bra!
Har däremot inte kört med Sensodyn på länge utan använder Collgate Sensitive. Inte för att jag vet om den ena är bättre eller sämre utan för att man oftare hittar den sistnämnda i tvåpack till bra pris.

132032.jpg

Last edited:
Det s.k. utanförskapet innebär att man inte gillar flashiga märken och gillar dieselbilar, tror jag.

Då är jag utanförskapad. Borde jag känna mig krenkt? Vad ska jag ha för ersättning?

Jag vet faktis inte. Jag har blivit kallad "onormal" "inte som alla andra" och "konstig" när jag påpekat att jag bara går till sjukan om jag är trasig, gillar hållbara dieselkonstruktioner och säger vad jag tycker. När jag pratade med kuratorn om problemet så skrattade h*n bara :(

Vi förväntas ta hand om oss själva. Så mycket betyder allt snack....

Utanförskapet är Tommy Möllers skötebarn. Han introducerade det i en bok och sedan dess är det alla politiska rådgivares retoriska ögonsten.
Det är lite som att vara kränkt-av-samhället. Vidrigt begrepp.

Ordet utanförskap kan vara det ord som beskriver politisk korrekthet allra bäst. :rolleyes:

Utanförskapet är Tommy Möllers skötebarn. Han introducerade det i en bok och sedan dess är det alla politiska rådgivares retoriska ögonsten.
Det är lite som att vara kränkt-av-samhället. Vidrigt begrepp.
Utanförskap som sociologiskt begrepp är väl bra mycket äldre än så och finns, mig veterligt, som vedertaget begrepp inom sociologin.

Å, med reservation för att jag kan har fel (händer trots allt), så tror jag faktiskt att det är alliansen som har fört in det som politiskt begrepp i Sverige senaste valet.

har även ett vagt, vagt minne av att de har fått kritik för just hur de använt men inte definierat begreppet.

Fast det viktiga i politik är kanske inte definitioner utan att tjäna röster, vilket sannolikt är tanken bakom detta också. Om vi nu inte ska utgå ifrån att det bara är sossarna som kommer med utspel för att värva röster...

De utanförskapade är de där djävlarna som vägrar hänga med oss inom verklighetens folk. Våra skattepengar vill de däremot roffa åt sig! :mad:

Var en artikel i svenskan i dag faktiskt om begreppet. Någon "expert" (alla är experter nu för tiden) förklarade att det var ett mycket vagt begrepp och att de borde fastslås vad det innebär innan man spyr ur sig det hit och dit i olika sammanhang. Jag är alltså inte ensam med mina grubblerier. Men då är jag ju heller inte utanförskapad och har således inte rätt till ersättning :mad:

1. Sensodyn funkar.
2. Många är de produkter idag som lindrar symptom istället för att gå på problemet, som Zon salva, Ipren gel, L'Oreal Eyelasher extension professional all-night gently (sensmoral: du behöver en plastikkirurg, inte längre fransar!)
3. Utanförskap är när du grälat utav bara helvete med kärringen och nu står, utkastad iförd endast y-frontisarna i elva fucking minusgrader, hysteriskt bultandes på dörren och bönar och ber om förlåtelse. Men hon öppnar inte ändå. För det är nån jävla gala på TV...

1. Sensodyn funkar.
2. Många är de produkter idag som lindrar symptom istället för att gå på problemet, som Zon salva, Ipren gel, L'Oreal Eyelasher extension professional all-night gently (sensmoral: du behöver en plastikkirurg, inte längre fransar!)
3. Utanförskap är när du grälat utav bara helvete med kärringen och nu står, utkastad iförd endast y-frontisarna i elva fucking minusgrader, hysteriskt bultandes på dörren och bönar och ber om förlåtelse. Men hon öppnar inte ändå. För det är nån jävla gala på TV...

1-2. Men varför har folk ont till att börja med? Har folk ont. Alltå utan att man dammat i fontanellen köksskåpet (eller som i mitt fall, växellådsbalken på Långforden) där det finns en tydlig förklaring? Har ni ont?

3. Känns som en självupplevd episod. Kan det vara så? Låter ju jallafall som det är ett sk utanförskap du varit med om.

1-2. Men varför har folk ont till att börja med? Har folk ont. Alltå utan att man dammat i fontanellen köksskåpet (eller som i mitt fall, växellådsbalken på Långforden) där det finns en tydlig förklaring? Har ni ont?

3. Känns som en självupplevd episod. Kan det vara så? Låter ju jallafall som det är ett sk utanförskap du varit med om.

Ja, människor har ont. När det gäller Zon-salva/Ipren gel så riktar såna produkter mot människor som har värk pga förslitnings- eller överbelastning. Den EGENTLIGA kuren mot sånt är att börja lyfta på rätt sätt, styrketräna o.s.v. för att stärka kroppen.

Allt började med halvfabrikatsmat, och nu har samma tidsbesparande tankesätt nått läkemedelsindustrin. Eller var det tvärtom? :va

3. I helvete heller. Jag har gett mig långt innan det går så långt :toffel

Back