Utan plats på Knudan

MrGooFy skrev:
Vad är det som är så specellt med den att man inte får använda den i nsb? Får man inte byta grejjer till bromsarna alls? Jag trodde det var mer eller mindre fritt med bromsar, fjädring, kolfiber och sådant och att man inte fick pilla så mycket med motorn (om man inte kör 750 då.)?
I Nsb kör 1000cc enligt superstock-reglementet. Inte byta gaffeln, endast innehållet, inte byta bromsok eller -pump, endast andra belägg och slangar, inte byta sving eller andra ramdetaljer. Det som får bytas är avgassystem, gaffelinnehåll,bromsbelägg,bromsslangar, + lite som jag glömt. Kort sagt, mindre moddifieringar med 1000cc, helt fritt med 750 :tummenupp

Nr:18 skrev:
I Nsb kör 1000cc enligt superstock-reglementet. Inte byta gaffeln, endast innehållet, inte byta bromsok eller -pump, endast andra belägg och slangar, inte byta sving eller andra ramdetaljer. Det som får bytas är avgassystem, gaffelinnehåll,bromsbelägg,bromsslangar, + lite som jag glömt. Kort sagt, mindre moddifieringar med 1000cc, helt fritt med 750 :tummenupp
Vore fränt om någon skramlade fram en Castrol RVF/RC45. :tungan

Swedie skrev:
ja.. jag sa ju bara att det är så. :D Seriöst... R1ans org. bromsar greppar nått sjukt fint. Radial bromscylinder och radialmonterade bromsok.

håller du dig på hjulen kan det bli kul

när det går att köra höga 4:or med en 250SP på Knudan så tror jag att det har mycket med föraren att göra

grandmaster skrev:
håller du dig på hjulen kan det bli kul

när det går att köra höga 4:or med en 250SP på Knudan så tror jag att det har mycket med föraren att göra
:D ja asså.. eh... Jag får inte krascha nya hojen. Då blir jag ledsen. Har inga kraschpuckar på den heller. Vilket jag ska försöka lösa på nått sätt. Sen kraschade jag inte på knudan... blev elfel juh! Ut från andra position...

ahh, just det, så var det

jag bokar iaf. fint väder så att jag får en chans att kapa någon sekund eller så på årets PB-tider

grandmaster skrev:
ahh, just det, så var det

jag bokar iaf. fint väder så att jag får en chans att kapa någon sekund eller så på årets PB-tider
Jag har redan bokat regn! Du är försent ute, min bokning var inlämnad innan din :tungan

pffsst, det handlar om att åkalla de rätta makterna

ta till exempel Helge, inte fasen lyckas han locka till sig någon taxi när han är på lyset o vill hem

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back