Utan hoj :(

proPulsion

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GSX400e -83
Efter att jag åkt omkull och fått hojen inlöst känns allt värdelöst..Allt känns skit utan min hoj! Känns som om jag aldrig kommer hitta en ny lika fin (eller få pengarna från FB för den delen)! Som om jag svikit min egen bror :(

proPulsion skrev:
Efter att jag åkt omkull och fått hojen inlöst känns allt värdelöst..Allt känns skit utan min hoj! Känns som om jag aldrig kommer hitta en ny lika fin (eller få pengarna från FB för den delen)! Som om jag svikit min egen bror :(

Tråkigt med hojen, att du klarade dig är det viktigaste..

Du får ut o leta ny!! Ryktas ju att de ska varea billigare vid denna tiden på året... :tummenupp

Lycka till!

Du kan ju inte planera att bli kär. En dag så står hojen, som ska bli din nya bästis, bara där mitt framför dig.

Det löser sig.

Även om det är taskigt nu när du är så nere. Kom och provkör R6:an och du kommer bli kär direkt.

Förlorar man en tjej...så finns det tusen till!!

Jag lovar att du kommer hitta en ny hoj!! minst lika bra! :hihi

Jonte - jag tror du satte fingret på det jag menade: "en dag stod hon bara där" :D

Det bisarra var att jag gjorde avåkningen på 70-väg och klarade mig undan med en öm höft. Jag landade i ett mjukt lerigt dike på rygg, reste mig upp utan problem (man tänker inte på att ligga still när man ligger där) och kollade mig själv om jag verkade vara hel. Jag hade på mig en ryggsäck med en digital-kamera i och mobil...båda klarade sig utan en skråma. Det enda som syndes på utrustningen var repor i hjälmen och lerfläckar där jag dunsat i på skinnstället. Kan inte fatta det än idag..

Antingen var det belöningen för att jag kör lugnt och försiktigt eller så var det Guds hand :)

edit: stavning ^^

proPulsion skrev:
Jonte - jag tror du satte fingret på det jag menade: "en dag stod hon bara där" :D

Det bisarra var att jag gjorde avåkningen på 70-väg och klarade mig undan med en öm höft. Jag landade i ett mjukt lerigt dike på rygg, reste mig upp utan problem (man tänker inte på att ligga still när man ligger där) och kollade mig själv om jag verkade vara hel. Jag hade på mig en ryggsäck med en digital-kamera i och mobil...båda klarade sig utan en skråma. Det enda som syndes på utrustningen var repor i hjälmen och lerfläckar där jag dunsat i på skinnstället. Kan inte fatta det än idag..

Antingen var det belöningen för att jag kör lugnt och försiktigt eller så var det Guds hand :)

edit: stavning ^^

Vi kommer aldrig förstå varför gud låter vissa leva när andra måste dö. Därför är det ingen idé att försöka hindra döden från att ta en. Det spelar ändå ingen roll. Att ha skinnställ kan ju dock vara bra för slippa jobba skrapmärken.

Man vet ju aldrig vad som väntar på en runt nästa hörn, men det är väl ingen ursäkt för att köra som en tjuv och lämna ryggskyddet hemma? :rolleyes:

Kan säga nu i efterhand att ryggskyddet var väl investerat :tummenupp

proPulsion skrev:
Man vet ju aldrig vad som väntar på en runt nästa hörn, men det är väl ingen ursäkt för att köra som en tjuv och lämna ryggskyddet hemma? :rolleyes:

Kan säga nu i efterhand att ryggskyddet var väl investerat :tummenupp

Tja gud har haft alla möjligheter att plocka bort mig från denna jord men han har låtit mig slippa undan. Så jag är inte så noga längre. Om han vill att du ska bort spelar det ingen roll vad för skydd du har. Dock åker jag inte sporthoj på gatan längre.

Så jag lever ju inte helt som jag lär.

När fatalisten går över gatan,
försök köra över honom så ska ni se att han springer ändå.
:hihi

ju mindre skadad man själv blir desto mer grämer man sig över hojen i stället för att vara glad att man lever... bryter man ben och armar skiter man nog mer i hojen och bara är glad att man lever....

själv la jag hojen på sidan när det studsade upp ett rådjur mitt i en kurva och jag mötte en bil.... stukad fot och tumme samt blåslaget knä var mitt facit.... lindrigt jämfört med vad som kunnat hända om jag krockat med bilen... :död visst känns det trist med hojen, men det är bara att laga...

Back