Utan hjälm i sommar?!?!?!

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Fattar fan inte att folk kan köra utan hjälm, eller utan integralhjälm (oavsett hoj) fick en insekt på armen idag, kändes om i helvete och då har jag endå skinnställ. Ibland kommer typ myggor stora som hus och kraschar in i hjälmen, hur fan känns inte det att få i ansiktet när man är cool HD-snubbe med hitlerhjälm?

Att få en fet humla i pannan in 160 smaskar till rätt bra...

Var skitnära att få en duva i skallen idag. Istället så klippte han jag skjutsade den med axeln :rolleyes:

vbg_snake skrev:
2141556 Fattar fan inte att folk kan köra utan hjälm, eller utan integralhjälm (oavsett hoj) fick en insekt på armen idag, kändes om i helvete och då har jag endå skinnställ. Ibland kommer typ myggor stora som hus och kraschar in i hjälmen, hur fan känns inte det att få i ansiktet när man är cool HD-snubbe med hitlerhjälm?

Undrar vad de använder för schampoo när de ska tvätta ur alla gamla döda insekter som fastnat i mustaschen/skägget.
Bilschampoo är ju ganska bra på att lösa upp fasttorkat skit men torkar det inte ut huden väldigt mkt?

Hmm.. fick nån humla eller nåt skit på tummen för nån vecka sen...
Dum som man var så tänkte man; "Äh, det är ju 20 grader ute och jag ska bara fram och tillbaka - 10 mins körning - 50-70 km/h hela vägen" - så jag hoppade över handskar.
När jag väl kommer tillbaka sen, och hoppar av hojen så ser jag att hela jävla handen är överdragen med blod. Letar upp var det kmr ifrån och får se en köttslamsa från tummen hänga och det bara forsar ut blod.
Håller ett tryck mot tummen samtidigt som jag letar febrilt efter låset, sen rusar jag in till närmaste toalett. :3freak

Kände dock aldrig nånting under färden :S

Crosshjälm när det regnar kan kännas ungefär som om någon gör tusennålar på ansiktet. Ibland redan vid ca 70kmh.

Här i texas där jag är nu så åker ca 50% av alla hojåkare utan hjälm! Ett par 80-tals solbrillor är allt dom har på huvet...

Dock så är det inte så mycket kryp i luften här..

Inget jag har några planer på att testa... Jag vågar inte titta på hojen utan skinnställ på mig...

Hagel + jethjälm + 70 km/h. Jag har provat. Det är en intressant form av ansiktsmassage! :D

Kan inte va nån höjdare att klota utan hjälm eller med en öppen.. :huvet

Insekt

vbg_snake skrev:
2141556 Fattar fan inte att folk kan köra utan hjälm, eller utan integralhjälm (oavsett hoj) fick en insekt på armen idag, kändes om i helvete och då har jag endå skinnställ. Ibland kommer typ myggor stora som hus och kraschar in i hjälmen, hur fan känns inte det att få i ansiktet när man är cool HD-snubbe med hitlerhjälm?

Insekter är väll ändå inte så farligt;-)
http://www.skrattnet.se/media/bild.php?sub=129&id=1184
http://www.skrattnet.se/media/bild.php?sub=129&id=1177

förstår inte folk med öppna hjälmar, förra sommaren blev jag bränd av en humla som fastnade mellan tiningen och hjälmen när jag åke med öppet visir... kan tro att det såg roligt ut när en kille febrilt sitter och slår på hjälmen...

Förra sommarn tog jag en välväxt humla med axeln, precis bredvid skydden, i 100+ :rolleyes: Det kändes skapligt, inte svårt att lista ut hur det känns i ansiktet :näsblod

Har inte många stater i usa lag på glasögon istället för hjälm, eftersom det är olycksförebyggande? :va

Har för mig att jag läste att en insekt i ögat i 90km/h + gör dig blind... nu har man iofs glasögon.. Hoppas bara att dom som har bara glasögon kör med "skottsäkra" glas..

Hoztic skrev:
2141864 Förra sommarn tog jag en välväxt humla med axeln, precis bredvid skydden, i 100+ :rolleyes: Det kändes skapligt, inte svårt att lista ut hur det känns i ansiktet :näsblod

Har inte många stater i usa lag på glasögon istället för hjälm, eftersom det är olycksförebyggande? :va

Inte så svårt att förstå varför de har över 4000 döda motorcyklister per år i USA...

ft skrev:
2141794 Hagel + jethjälm + 70 km/h. Jag har provat. Det är en intressant form av ansiktsmassage! :D
Prova Traveümunde - Amsterdam på 8 timmar i ösregn :tummenupp

Hoztic skrev:
2141864Har inte många stater i usa lag på glasögon istället för hjälm, eftersom det är olycksförebyggande? :va
Lag på skyddsglasögon eller visir har så gott som alla stater.

Back