utan batteri till hojen!!!

Denkan

f.d. Dennis_DJ
Gick med
14 Nov 2004
Hoj
suzuki rm 250 -01
äntligen börjar det bli bra väder här!!!
tänkte fara ut å köra en sväng ida.....men tyvärr så har jag inget fungerande batteri till dt:n :huvet så nu undrar jag går det att köra utan batteri i hojen??
för när man vrider på strömmen så rörs ju YPVS:n kan den ta skada då när man inte har något Batteri och startar den endå??? :va

Startar: japp

Köra utan batteri: nej

Det tar skada om man kör utan batteri.

Förstår inte heller vad som kan ta skada. Kanske att ypvs inte fungerar riktigt eftersom det inte finns tillräckligt med ström att köra servot upp och ner...
Kan med andra ord känas annorlund men jag tror inte den tar skada!

KalleNorton skrev:
Vad kan ta skada? :va

Typ hela elsystemet tydligen, speciellt generatorn.

Den bästa meken på lillemans mc i lund sa det till mig, han vet vad han snackar om.

Som sagt, använd det gamla batteriet som inte funkar och testa. Tvivlar på att nåt skulle paja

Jag har både kört utan och med totala värdelös batterier på min förra 125:a (NSR) och diverse mopeder !
Jag förstår inte varför det skulle ta skada. Men stoppa i det gammla. Se till att det har tillräckligt med syra och kör. Blinkersna kan vara lite konstiga men sånt får man ta :P

Men om du rullar igång den så laddar väll generatorn upp ditt gamla batteri? Då är det väll bara att låta den ladda ett tag? Eller är det gamla batteriet trasigt?

Tar skada...

KalleNorton skrev:
Vad kan ta skada? :va
Utan batteri (= last) så skenar laddningssystemet och det tycker att batteriet (det obefintliga) är urladdat och mallar på för fullt.. 20-40V kanske. Finns nog inte många 12V lampor som pallar då...
Kan bero lite på hur laddningen är utformad, men jag skulle absolut inte chansa..

tog det säkra före det osäkra.....hade lite att skruva på den också så gjourde det i stället ikväld.....

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...