Utökad steg 4 kurs.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Ni har väll inte missat denna.
http://www2.svmc.se/index.php?do=kurser&id=112
En utökad steg 4 kurs.

Du som gått steg 4 minst en gång och vill komma vidare.
Till denna kurs har vi handplockat instruktörerna. Du kommer att mötas upp av de mest erfarna instruktörer vi kan erbjuda denna helg. Du kommer få många nya aha-upplevelser.
Missa inte detta tillfälle. Hålls bara en gång i år!

Är det våra mest erfarna instruktörer eller bara de mest erfarna som vi kan hitta just denna helg?:D :D :D

Sorry Ezzo, kunde inte låta bli:)

Skrattar.. ja du.. vad är det.. Du får väll åka ner på kursen och göra din egen bedömning.... :)

Det hade varit roligt att vara med som deltagare. Eftersom jag vet vilka instruktörerna är så vet jag att det blir en riktigt bra kurs, synd att jag bor i isbjörnslandet bara...:gnissla

Kör ni 3 grupper under dagen?

Ni instruktörer gör ett jättebra jobb inget snack om saken men när kurserna börjar kosta 2000kr tror jag mångas smärtgränser är nådda för vad banåka får kosta.

Hur många deltagare kommer varje instruktör ha? :va
En med tanke på priset? :rolleyes:

En steg 4 kurs kostade 1150 förra året.
Är denna dubbelt så bra :tungan

Jon as

Hur många deltagare kommer varje instruktör ha? :va
En med tanke på priset? :rolleyes:

En steg 4 kurs kostade 1150 förra året.
Är denna dubbelt så bra :tungan

Jon as

Den här kursen kan endast bokas av dig som har gått all stegen (1-3) och minst en gång på
steg 4. Kursen kommer att fördjupa sig mer i konsten att hantera din MC. Kursen är mer resurskrävande och färre antal deltagare därav det högre priset.

puss :krama

2000:- är väl ingenting,vill man ha en billig hobby borde man kanske överväga att skaffa andra intressen. Motorsport kostar och i sammanhanget är nog 2000 riktigt billigt.

Ingen åker väl på steg 4 två gånger för att det är tråkigt?

Om man vill komma undan billigt, kan man inte dra av utbildningsavgifterna på deklarationen?
"Vanliga" utbildnings kostnader kan man ju dra av så teoretiskt så ska det väl inte vara nåra problem. Eller? Nån som provat?

Kom tänka på det när jag läste om smärtgränser och vad det får kosta med motorsport:va

tyvärr verkar intresset för denna kurs att vara svalt.
Just nu bara 15 anmälda och det lutar nog åt att ställa in "specialen" om inga fler anmäler sig.
tråkigt....

Synd och skam för ett speccat program finns det ju.

Allvarligt. Konstigt att inte fler anmäler sig. Har varit många som under årens lopp frågat om just denna typ av kurs,

Kom igen nu sporthojare.. Våga prova detta... Tror att det var på tisdag som är sista anmälningsdag.

Specialen är inställd.
För få anmälda.

Det kommer att blir en vanlig BKK-dag av söndagen istället.
Ny tråd om detta kommer strax

Synd. Ni får gärna fråga runt lite varför fler inte anmälde sig.

Jag uppskattar ert jobb men när det börjar gå över 1500-2000kr för en dag är i alla fall min smärtgräns nådd. Har betalt 1600-1800 för mina SMC dagar i år och där är nog min gräns.

Det är trots allt en enda futtig dag på en asfaltssträcka som kostar 90kr milen att få åka på. Måste börja åka fortare så man får valuta för pengarna :D :banana

Skulle tippa på att EN faktor som spelar in är NÄR i tiden på säsongen kursen ligger. En sådan här kurs har nog fler deltagare i aug-sept. efter att flera har gått steg 4 under säsongen. Bara en gissning!

Mvh!
// Niklas

Är det nån som vet varför vi som gått steg 4 och ska göra det igen får betala 1800:-. det är en högre avgift när man vill gå den igen för att kunna fortbilda sig med coaching.
Den ovan nämnda kursen som var speciell och "one of a kind" kostade 2000:- men på en vanlig steg fyra så kostar det "bara" 1800:-, får jag bara lära mig mer om motstyrning eller??
Vill inte på nåt sätt göra ner smc kurser, jag själv är anmäld till gelleråsen 19 april för andra gången på steg fyra men jag ställde frågan på mc-mässan men fick inget svar.

Synd. Ni får gärna fråga runt lite varför fler inte anmälde sig.
Jag uppskattar ert jobb men när det börjar gå över 1500-2000kr för en dag är i alla fall min smärtgräns nådd. Har betalt 1600-1800 för mina SMC dagar i år och där är nog min gräns.
Det är trots allt en enda futtig dag på en asfaltssträcka som kostar 90kr milen att få åka på. Måste börja åka fortare så man får valuta för pengarna :D :banana

JAg tror nog att du slog huvudet på spiken.
priset....tyvärr.
Trodde på allvar att fler skulle nappa på detta då det var nya övningar samt få deltagare per instruktör

Är det nån som vet varför vi som gått steg 4 och ska göra det igen får betala 1800:-. det är en högre avgift när man vill gå den igen för att kunna fortbilda sig med coaching.
Den ovan nämnda kursen som var speciell och "one of a kind" kostade 2000:- men på en vanlig steg fyra så kostar det "bara" 1800:-, får jag bara lära mig mer om motstyrning eller??
Vill inte på nåt sätt göra ner smc kurser, jag själv är anmäld till gelleråsen 19 april för andra gången på steg fyra men jag ställde frågan på mc-mässan men fick inget svar.

Det kostar 200:- extra för en steg 4. Orsaken är att det är mindre deltagare per instruktör.

Den "speciella" kursen var ett prov för att se om det fanns intresse för den typen.
Som skrivet ovan i tråden, så innehöll den 3 nya övningar samt en rejäl överraskning till deltagarna.

Börjar man komma upp i 2000kr då vill ja ha öppen depå så det blir mera köra på en dag för att det ska vara "värt" pengarna gärna på en helg. Antal instruktörer per deltagare har jag aldrig sett som ett problem. Har kört ett antal steg 4 då vi varit allt från 3-8 pers och det har fungerat kanon.
Alltid bra instruktörer.

Har kört ett antal steg 4 då vi varit allt från 3-8 pers och det har fungerat kanon.
Alltid bra instruktörer.

Wow, jag är positivt förvånad. Du som deltagare gör ju bedömningen om det fungerar bra/tillfredsställande eller ej inte jag som instr. men personligen har jag svårt att leverera 100% till fler än 4 deltagare under en kursdag (steg 4). 5st GÅR att ha men då blir det svårt att kunna leverera 100% i 7 körpass till alla 5 i slutet av dagen!

Har aldrig hört någon som kört med 8st. delt. i steg 4 men uppenbarligen har det dels gjorts och upplevts åt minstånde av en deltagare som fungerandes bra!

Man lär sig något nytt varje dag! :tummenupp

Mvh!
// Niklas

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...