utöka våra körningstillfällen!!

Ska vi utöka med mer organiserad körning i RR

• Antal röstningar
    0
Zilversurfer skrev:
2279315 Superbra, då 1 h körning är på tok för lite. Visst drar man ut med polarna på 4-5 timmars rundor på helgen när tiden finns, men tyvärr så blir det allt mindre av den varan.

Fan, att man inte är 20 längre........gazza 6 dgr i veckan och ingen att ta hänsyn till.

DET VAR BÄTTRE FÖR PÅ GAMMLA ZEPHYR 750 TIDEN:)

Zephyr tiden? :va
Du är ju omåttligt ungdomlig.Tacka vet jag när man cruisade fram på sin z500 1984.....då hade man kramp i underarmarna av 52 vilda pållar som nästan slet sönder det kåplösa chassit på 225 kg :lol :lol

skämt åsido,ingen kan väl tycka att 1 timmes körning/vecka är alacarte? Att utöka med en dag till nu när vi e så många borde ju ligga alla varmt om hjärtat...eller högerhanden!!

jag tycker det är en kanon idè av VV :va (skum känsla) :hihi

2 avgörande faktorer:

1 man får köra mer
2 antagligen kommer det bli lite mindre folk på onsdagar .alltså jämnare fördelat..vilket gynnar gruppindelningen..och därigenom tempot i grupperna..

:tummenupp

Vi kan redan på Onsdag utöka turen till iaf 2 h...kaffe kan jag dricka hemma.

Zilversurfer skrev:
2280632 Vi kan redan på Onsdag utöka turen till iaf 2 h...kaffe kan jag dricka hemma.
då tar jag rygg på dig doggen,för jag hittar inte ett skit i de trakterna vi åkte sist. :tummenupp (och du verkade ju vara en van orienterare med tanke på att när vi kom till ett T-kors och du blinkade vänster så skulle vi till..... :lol därav kommer rundan troligen att bli något längre än 2 timmar... :pannkyss

Von Vettet skrev:
2280682 då tar jag rygg på dig doggen,för jag hittar inte ett skit i de trakterna vi åkte sist. :tummenupp (och du verkade ju vara en van orienterare med tanke på att när vi kom till ett T-kors och du blinkade vänster så skulle vi till..... :lol därav kommer rundan troligen att bli något längre än 2 timmar... :pannkyss

Jag vet, helt kass! Men ni fick ett par goa skratt iaf :tummenupp

Jag röstade onsdag, torsdag för jag kan inte vara med på vare sig måndag, tisdag eller onsdagar. :mad:

Von Vettet skrev:
skämt åsido,ingen kan väl tycka att 1 timmes körning/vecka är alacarte? Att utöka med en dag till nu när vi e så många borde ju ligga alla varmt om hjärtat...eller högerhanden!!

bra intiativ!!! :tummenupp är helt klart på asså!!! jag skriver in ofta när jag är ute o kör blir ett par ggr i veckan men alla är helt döda här tycker jag. men hetl klart mycket bättre om man delar upp det mer speciellt för hjälp på onsdgazzen när det ibland blir sjukt många. KANON BRA VV :pannkyss

Zilversurfer skrev:
2280794 Jag vet, helt kass! Men ni fick ett par goa skratt iaf :tummenupp
MCK Vilse?
Ska jag skicka anmäningsblanketten? :tungan

Sen undrar jag... vem är framme i Bialitt innan dom stänger o folk går o lägger sig va va va va va va va. :7peta

majtii skrev:
2279866 Helgkörning är ingen dum idé alls.
Men som ZS säger, måste till längre rundor. Som det är nu varar gazzen i en timme. På den timmen blir däcken knappt varma och kaffe behöver man inte köra till Sjöbo/Bialitt för.
Ska vi gazza eller dricka kaffe som riktiga män och skvallra om Mr K och gamlot?
Jag är överlägset bäst på att fika!! :yoparty

Oj då jag tryckte fel

Ville ha tis& ons.

Nu är jag iof inte med så jätte ofta längre. :fatta!
Sparar pengar och båge till bankörning.

Men vist fler tillfällen, men framförallt längre rundor, tycker med att 1hr är lite klent och att sjöbo börjar kännas lite tradigt.

Gammle Gsxr körde att par rikitigt fina rundor norut föra året som man hade stora glädjen att vara med på :tummenupp

Zilversurfer skrev:
2280632 Vi kan redan på Onsdag utöka turen till iaf 2 h...kaffe kan jag dricka hemma.
No problemas - jag fixar, men endast snabb grupp om intresse finns från majoriteten i gruppen... finns ytterligare 84 minuter snor-kurvig väg i krokarna :D

Kaffet har dock fördelen att vi lär känna varandra och det är väl lite idén i det hela?

Trådens ursprungliga fråga har jag inget emot - kommer själv då lättare att välja ANTINGEN Måndag eller Onsdag... detta kommer nog fler att göra och man tunnar då ut "RR" på gazzen - Good AND Bad.

Maverick_ou812 skrev:
2281488
Jag är överlägset bäst på att fika!! :yoparty

Skulle väl var det isf.

Robz skrev:
2282115 Kaffet har dock fördelen att vi lär känna varandra och det är väl lite idén i det hela?

Nope, heter väl onsdagsgazz och inte onsdagsmingel med kaka.

Robz skrev:
2282115 .. detta kommer nog fler att göra och man tunnar då ut "RR" på gazzen - Good AND Bad.

Mja... Tror ändå att onsdagar förblir onsdagar.

Zilversurfer skrev:
Kanske dags för en +2 timmars grupp på onsdagar, funkar för mig iaf.

Robz skrev:
2282115 No problemas - jag fixar, men endast snabb grupp om intresse finns från majoriteten i gruppen... finns ytterligare 84 minuter snor-kurvig väg i krokarna :D

Kaffet har dock fördelen att vi lär känna varandra och det är väl lite idén i det hela?

Trådens ursprungliga fråga har jag inget emot - kommer själv då lättare att välja ANTINGEN Måndag eller Onsdag... detta kommer nog fler att göra och man tunnar då ut "RR" på gazzen - Good AND Bad.
Håller med dig Robz men ska vi inte avsluta på samma ställe och ta den där fikan då? Jag vänder nog söderut med gruppen och avslutar i Sjöbo i det fallet. Snacka skit och fika tror jag folk uppskattar.

En tanke bara....

En av dagarna som d väljs, kan man ju köra en 2-3 timmars runda, för att sen pysa hem...

Medan man på andra dagen ta en "vanlig" runda på 1-1,5 timme med kaffe ljug posering, lek osv.

tuddelooo

Von Vettet skrev:
2278475 Är det bara jag som reflekterar över att vi endast samkör 1 gång/vecka. Som e det är nu träffas vi på onsdagar,kör ca 1 timme,sitter och ljuger för varandra i sub-grupper,5 pers busar och sen är veckoköret över??? :va

Skulle vi inte kunna införa 2 körningar per vecka istället? typ mån och ons,så vi kan få lite mer körtid ihop för ökad gemenskap. Själv så tycker jag onsdagen är veckans höjdpunkt, och när den är över så står fanskapet mest å dammar i garaget. Så jag är förespråkare för minst 2 dagar /vecka i RR

varför tror du vi kör lördagar i trelle numera osså :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...