utöka våra körningstillfällen!!

Ska vi utöka med mer organiserad körning i RR

• Antal röstningar
    0

Von Vettet

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
cykel
Är det bara jag som reflekterar över att vi endast samkör 1 gång/vecka. Som e det är nu träffas vi på onsdagar,kör ca 1 timme,sitter och ljuger för varandra i sub-grupper,5 pers busar och sen är veckoköret över??? :va

Skulle vi inte kunna införa 2 körningar per vecka istället? typ mån och ons,så vi kan få lite mer körtid ihop för ökad gemenskap. Själv så tycker jag onsdagen är veckans höjdpunkt, och när den är över så står fanskapet mest å dammar i garaget. Så jag är förespråkare för minst 2 dagar /vecka i RR

Men om du är sugen på att köra är det väl bara att hojta till o så kör man nån dag. Det är väl inte så svårt? Det behövs fler som drar ihop rundor och tar lite initiativ. Som det är idag är det många som gärna hänger på men få som lägger ut körartrådar. Så har det nog alltid varit.

Men absolut, ett alternativ kan vara att utöka kördagarna till en dag till i veckan.

Förr om åren har vi även haft en semesterlista. Kanske kan vara nåt att ta upp?

tanken är ju inte de s.k spontankörningarna utaqn precis som med onsdagarna att vi har utterligare en dag som är en officiell RR körning....
jag tror och hoppas att intresset finns.

Varför inte en onsdag + en dag på helgen... Skönt o köra typ en lördag, slippa stess o skit efter jobb.

GSXR Junior skrev:
2278571 Varför inte en onsdag + en dag på helgen... Skönt o köra typ en lördag, slippa stess o skit efter jobb.
Nja skulle inte rösta på att köra på helgen för då har man tunnat ut blodet med :fyllisar diverse drycker o substanser, o vingel körning e inget för mig.

Race me skrev:
2278646 Nja skulle inte rösta på att köra på helgen för då har man tunnat ut blodet med :fyllisar diverse drycker o substanser, o vingel körning e inget för mig.

Inte behöver du väl dricka på fredagar... Har du en så jobbig fru? :hihi

Tänk att köra lite hoj på lördagen, snacka skit, äta en god pizza kanske. Man kan ju till och med bestämma sig för att efter hojturen ta en bira eller två...

Kan det bli bättre?!

GSXR Junior skrev:
2278786 Inte behöver du väl dricka på fredagar... Har du en så jobbig fru? :hihi

Tänk att köra lite hoj på lördagen, snacka skit, äta en god pizza kanske. Man kan ju till och med bestämma sig för att efter hojturen ta en bira eller två...

Kan det bli bättre?!

Beror på vilken tid det skulle handla om isf. Inte för tidigt bara för jag måste ha min skönhetssömn, det förstår ni som har sett mig :huvet

En gång under en helg är ju inte att förakta. Tycker man kan hålla sig EN nda dag från uttunnandet av blodet. Visst kan det vara bra förberedelser för att blodet inte ska frysa under vintern, meeen. :D

en som sagt var....en dag under helg.....om det finns en 0.25-grupp. :)

Bättre att slänga upp en tråd o kolla intresset... den tid man vill ut o köra..

Superbra, då 1 h körning är på tok för lite. Visst drar man ut med polarna på 4-5 timmars rundor på helgen när tiden finns, men tyvärr så blir det allt mindre av den varan.

Fan, att man inte är 20 längre........gazza 6 dgr i veckan och ingen att ta hänsyn till.

DET VAR BÄTTRE FÖR PÅ GAMMLA ZEPHYR 750 TIDEN:)

Helgkörning är ingen dum idé alls.
Men som ZS säger, måste till längre rundor. Som det är nu varar gazzen i en timme. På den timmen blir däcken knappt varma och kaffe behöver man inte köra till Sjöbo/Bialitt för.
Ska vi gazza eller dricka kaffe som kärringar och skvallra om grannarna?

majtii skrev:
2279866 Helgkörning är ingen dum idé alls.
Men som ZS säger, måste till längre rundor. Som det är nu varar gazzen i en timme. På den timmen blir däcken knappt varma och kaffe behöver man inte köra till Sjöbo/Bialitt för.
Ska vi gazza eller dricka kaffe som kärringar och skvallra om grannarna?

Dricka kaffe och ljuga om hur mycke vi eg kör :tummenupp

/R

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP