Uselt Yamaha Sweden!

Internet är ett starkt forum för konsumenter. Tror verkligen det skulle ligga i både Yamahas och i den aktuella handlarens intresse att kommentera händelsen och förklara vad som gått fel.

Hade jag varit i deras kläder hade jag undvikit att svara här men skyndsamt kompenserat TS:s väldigt moderata krav...
 
stå på dig, DU har rätt i detta ärende.
jobbar själv inom fordonsbranshen och hade firman jag jobbat på behandlat kunder så då hade vi fått stänga för länge sen. men oavsett vilken mc firma man läser om så verkar dom ha brist på service mot kunder, ser ej vart problemet är om man har garanti på mc så ska ju vilken auktoriserad yamaha verkstad som hellst ta arbetet och materialet då dom får i sin tur betalt från importören.
dom märkena vi har på bilsidan så tar vi garanti jobb oavsett vart bilen är såld i europa.
 
tråkigt att företaget inte är mer rädd om sina kunder.
vänd dig till ko eller arn o kräv att du ska häva köpet,yamaha har ju inte uppfyllt ett skit av sina åtaganden.
tyvärr e de väl så att yamaha och kanske en del av de andra stora märkena har blivit lite väl stora i hackan o självsäkra.
köpte för nått år sen en tms(kina hoj)för att ha lite o leka med.efter ett tag krånglade den lite men det var inga som helst problem att lämna in den på vilken av deras verkstäder som helst i sverige,riktigt bra service om jag får säga o då kostade hojen inte mer än 20000kr det kan ju få en att fundera.
ge dig inte.
 
Brukligt är ju att höra av sig till inköpsstället och låta dem laga, fixa och driva sak gentemot generalagenter osv.

Om varenda kotte som fick problem skulle ringa Sverigechefen kan man ju förstå att denne blir irriterad.

Med detta inte sagt att de (Yamaha SE) skött det hela dåligt.

Men, hallå...!!!! Man skall INTE ens behöva ringa.........
 
Hade jag varit i deras kläder hade jag undvikit att svara här men skyndsamt kompenserat TS:s väldigt moderata krav...

Undvika att svara kommer ju inte rädda den uppfattning folk fått av dem. Det dem behöver göra är att kommentera och att förklara varför det blivit så här. I daxläget tror jag många eventuella spekulanter drar sig från att göra affär.
 
Undvika att svara kommer ju inte rädda den uppfattning folk fått av dem. Det dem behöver göra är att kommentera och att förklara varför det blivit så här. I daxläget tror jag många eventuella spekulanter drar sig från att göra affär.

Håller med fullständigt, sticka huvudet i sanden är det sämsta man kan göra.
Det bästa dom kan göra i detta fall är att kompensera och be om ursäkt att det blivit fel, visa sin goda sida. Det är aldrig felet i sig som man stör sig på utan bemötandet. Undrar vad yamaha i japan tycker om detta beteende?

Hade jag varit i deras kläder hade jag undvikit att svara här men skyndsamt kompenserat TS:s väldigt moderata krav...

Det handlar trots allt om ett par tusenlappar från början, bråkar man om det tror jag inte man har så mycket verksamhet kvar inom ett par år. jag är knappast den enda.
 
Last edited:
Håller med fullständigt, sticka huvudet i sanden är det sämsta man kan göra.
Det bästa dom kan göra i detta fall är att kompensera och be om ursäkt att det blivit fel, visa sin goda sida. Det är aldrig felet i sig som man stör sig på utan bemötandet. Undrar vad yamaha i japan tycker om detta beteende?

Som man brukar säga.. " Ett fel är inte ett fel förens det är felbehandlat" Med vilket man menar att om man blir riktigt bra behandlad när det blir fel på en produkt så är det inte felet man minns utan hur bra men blev behandlad :tummenupp

Fast i det här fallet, så blir det dubbel negativt tyvärr..
 
Undrar vad yamaha i japan tycker om detta beteende

Kvalitétsansvarige på mitt gamla jobb fick som första arbetsuppgift i uppdrag att åka till Japan och be om ursäkt för de fel vi hade gjort. Vi tillverkade bromsdelar och 80% av felen var kosmetiska, sånt som vi alltid släppt igenom men japanerna köpte inte det - fel är fel. Så de hade lagt upp 10, 15 detaljer på ett bord och han fick gå till varje bit och sen be om ursäkt till ledningen för företaget som gick med honom runt bordet. De har en annan känsla för kvalitét i Japan. :hihi
 
Kvalitétsansvarige på mitt gamla jobb fick som första arbetsuppgift i uppdrag att åka till Japan och be om ursäkt för de fel vi hade gjort. Vi tillverkade bromsdelar och 80% av felen var kosmetiska, sånt som vi alltid släppt igenom men japanerna köpte inte det - fel är fel. Så de hade lagt upp 10, 15 detaljer på ett bord och han fick gå till varje bit och sen be om ursäkt till ledningen för företaget som gick med honom runt bordet. De har en annan känsla för kvalitét i Japan. :hihi

vi har en del att lära från dem


sen att dom har en ganska sjuk humor i sina Tv.shower ger ju inte den rätta bilden på kvalite precis :D:D
 
KO (KonsumentOmbudsmannen) kanske kan vara till lite hjälp i detta ärende.

Anser att man hanterat dig som kund, om det du skriver stämmer (vilket man nog får anta), långt sämre än som sig bör.

Som presumtiv kund kan man ju ställa både generalagenten och återförsäljaren frågan:

- Varför skall jag köpa en mc från Yamaha i stället för någon av konkurrenternas maskiner?

Mvh!
// Niklas
 
Allt är väl i princip redan skrivet, o det verkar vara för j-vla illa skött av både ÅF, märkesverkstad o generalagent:huvet:huvet

Får ju en o tänka till både en o två gånger om att köpa en ny Yamaha efter det här :va:va
 
Efter att dem sett den här tråden måste de ju ta sig en funderare om varför de bara inte betalade direkt haha :tummenupp
 
Fy fan vad irriterande. Det är lätt att vara trevlig och bemötande när de ska sälja något men blir det sen problem då är det svårare.

Ge dig inte i det här ärendet.
 
Trist

Hoppas du kan häva köpet och köpa ett annat märke.

Kan SMC ge några tips kanske? De har ju advokater man kan ringa till och få en 15 min gratis rådgivning om man är medlem.
 
Bara att sälja deras skuld till nåt nystartat MC-gäng. De är ju på frammarsch nu i Sverige enligt polisen och uppstickarna behöver säkert dra in lite extra pengar :)
 
Håller med GixxerTina hör av dig till SMC de är ju en stor orginsation som säkert ställer upp med vägledning och tips.

Tur att jag läste ditt inlägg skulle åka till lelles i helgen och kolla på en hoj att köra på i sommar, blir inget av det nu. Drar till en handlare med bätre rykte!
Stå på dig!
 
Vadå hallå? Är det fel på mottagningen eller?

Vaddå inte ringa? Menar du att Lelles / Yamaha skall läsa tankar eller?

Men hallå själv !! Hur var det med mottagningen.

Du skrev "Om varenda kotte som fick problem skulle ringa Sverigechefen kan man ju förstå att denne blir irriterad."

Det var väl ändå det som Sebba1 svarade på.
Manskall väl ändå inte behöva ringa sverigechefen
 
Mitt i allt det är det dags för 100 milaservice , ringt Lelles i fyra dagar minst 3 gånger per dag för att få en tid, idag på eftermiddagen får jag till svar att jag ska maila istället,

Kanske är lättare att få en tid på det sättet svarar Lelles Mc.
Vad ska man säga???
vågar heller inte lämna in den hos någon annan.

MC-bolaget i Järfälla, inget snack om saken.
Jag har lärt mig att det är bara dit man ska lämna sin motorcyckel. :Bugar
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top