Usel hastighet - Bittorrent

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Nån som vet om det finns någon max antal paket-block eller så på Bostream Xstream? Jag upplever dålig hastighet och massa ssh-lagg när jag leker Bittorrent och har noterat en förbannad massa paket.

Kan man fippla om Azureus så den ger fan i att leka så jävla många paket?

Har för mig jag hört något rykte om begränsningar i i paket/s på adsl-snören och skit.

Nån som vet något?

Allt jag vet är att BitTorrenmt har INTE funkat bra för mej och mina polare..
Tankar väääldigt långsamt även på 8Mbits lina..

Nån som vet varför? :confused:

bittorrent laddar ner snabbare om du laddar upp snabbare. Är det samma hastighet upp som det är ner på era uppkopplingar? plus att det går ju långsamt i typ en kvart innan det speedar klart.

portforwarding i din brandvägg hjälper, men jag upplever bittorrent som en aningen "svaiig", ena minuten går det med 300+ för att sedan droppa till under 80, fast fördelen är att du inte behöver vänta på någo slot eller bli disconected.

Måste säga att bittorrent var ett jävla skit, ingen nedladdning ville funka överhuvudtaget, eller när det startade så var det ruskigt långsamt..
DC ÄR trevligare, iallafall när man har BBB :)

Nej, Xtreamtjänsten har inga sådanna spärrar.

För mig funkar i alla fall bittorrent alldeles lysande. Prova att strypa din uppladdningshastighet till ca 80% och prova att ange några andra portar istället för de vanliga. Det är möjligt att det finns någon hastighetsbegränsning på de vanliga så det kan vara värt att testa.

Jag kör andra portar än default, har öppnat för rätt portar, jag har lekt runt med 30-90% UL-speed osv osv, jag har läst flera spaltmeter om torrent och hastighet, hjälpte föga får ändå bara skit här.

DC funkar fint, fullt ös medvetetslös ungefär, men jag är sjukt trött på DC nuförtiden. :D

UL-speeden torde räcka för fullt ös hem även med torrent, det har inte med seeds/peers att göra osv heller.

Linan är helt enkelt asjävla skitdålig. Så, då bestämmer vi det.

Nyheter
Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Back