Usb-tv

• Thread starter Thread starter Teo
  • Start date Start date
Var som helst?

Jag har ett par stycken liggandes, en köpte jag för skitlänge sedan, funkade inte så bra, en fick jag med något "prova två nummer av den här tidningen" erbjudande...

Fast dom har ju inget inbyggt minne, då får man spela in på hårddisken eller ett separat USB minne

kasta inte pengar i sjön genom att köpa en kombinationspryl för dyra pengar när ett separat USB-minne och en separat USB-DTV-mottagare blir så mycket billigare.

Mitt tips är att köpa en USB-mottagare som har möjlighet att kopplas emot en "vanlig" TV-antenn vilket gör att man, när det finns, kan koppla in sig på takantennen i sommarstuga eller husvagn... Sen kör man med den lilla medföljande antennen när man är ute och rör på sig...

Edit:
TV-kort
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=140584
bild.php

Last edited:
men jag vill inte ha en där man måste ha en antenn med sladd å skit inkopplat. Har redan en sådan. Den såg så smidig ut med den lilla antennen direkt på enheten.

men jag vill inte ha en där man måste ha en antenn med sladd å skit inkopplat. Har redan en sådan. Den såg så smidig ut med den lilla antennen direkt på enheten.

Jo, men så har den kass mottagning också...

Antenn är inte något man kan välja bort eller krympa utan att förlora på det.

En fullvågs antenn för TV mottagning ska vara ca 70cm lång, en halvvågsanten är en bra kompromiss den är 35cm, en kvarsvågsanten är duglig och ca 17 cm lång....

Allt under det är bara luftkylda konstlaster på dom frekvenserna....

Last edited:
Jo, men så har den kass mottagning också...

Antenn är inte något man kan välja bort eller krympa utan att förlora på det.

En fullvågs antenn för TV mottagning ska vara ca 70cm lång, en halvvågsanten är en bra kompromiss den är 35cm, en kvarsvågsanten är duglig och ca 17 cm lång....

Allt under det är bara luftkylda konstlaster på dom frekvenserna....

Min gamla häck har en antenn på ca 17 cm och då hade jag full mottagning trots att jag satt i ett källarvalv i gamla stan med metertjocka väggar.

Nu hittade jag en liten rackare som jag köpte över nätet. Bara att hålla tummarna. Tack för hjälpen jallafall.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back