Usb-problem

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Drar upp problemet igen då jag MÅSTE ha kläm på det. Har tom suttit med en datatekniker i flera timmar utan resultat.

När jag pluggar in en usb-enhet så kommer det upp en ruta där det står att ingen höghastighetsport är installerad, och enheten kommer fungera långsamt. Grejen är den att jag har en extern dvd-brännare och det tar numera en hel natt att bränna en dvd-skiva.
Problemet uppstod när jag installerade SP2 (oklokt, ja) och jag har avinstallerat SP2, ominstallerat windows och laddat ner MASSOR filer utan resultat. Jag har windows Xp pro på en Dell Dimension 8200. Kanske, kan någon med likadan dator skicka sina usb-drivrutiner? Kanske funkar då..
Hoppas nån kan hjälpa mig :Bugar

isse skrev:
även om du installerar ett nytt OS som XP, är det rekomenderat att dra på intels chipset drivare, dom är för bland annat, agp, usb, och själva chipset´t.
Eftersom du har Dell har du intel Chipset.

tanka hem här:

ftp://aiedownload.intel.com/df-support/7948/eng/infinst_enu.exe

sen är det bara installera.
SP2 kan du lungt dunka på sen, det ska inte strula sen.

/N

Tack så hjärtligt, ska genast testa :tummenupp

Nå nya drivare till moderkortet kanske hjälper.....eller

R1 Uffe skrev:
Nå nya drivare till moderkortet kanske hjälper.....eller

Problemet är vart jag ska få tag på det. Fanns inget på dells hemsida :3freak
Hittade bara skärmdrivisar, skrivardrivisar osv

intels drivare ÄR drivare till moderkortet/chipset.
Har du provat att ta bort alla usb enheter i enhetshanteraren och sen starta om och låta den hitta allt från början igen.
Kan vara en ide.

Uppdatera oxo BIOS, det finns att ladda ned på dells hemsida.
Se till o ta den nyaste!

/N

isse skrev:
intels drivare ÄR drivare till moderkortet/chipset.
Har du provat att ta bort alla usb enheter i enhetshanteraren och sen starta om och låta den hitta allt från början igen.
Kan vara en ide.

Uppdatera oxo BIOS, det finns att ladda ned på dells hemsida.