USB problem

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
Jag har följande problem:

Min laptop är utrustad med två usb (2.0) portar, de började helt plötsligt (båda) att fungera lite till och från; när jag kopplar in en usb enhet så hittar den enheten, därefter säger den: 'den här enheten kan prestera bättre' varpå den tappar enheten helt och hållet, därefter börjar det om, och så fortsätter det så länge enheten är inkopplad.

Jag har försökt att uppdatera drivrutinerna utan framgång, jag har oxå avinstallerat drivrutinerna till den ena usb'n i hopp om att jag skulle kunna återinstallera dom, men har inte lyckats. Jag har uppdaterat mina bios, även det utan framgång.

Några tips mina herrar?

jesse_j skrev:
Jag har följande problem:

Min laptop är utrustad med två usb (2.0) portar, de började helt plötsligt (båda) att fungera lite till och från; när jag kopplar in en usb enhet så hittar den enheten, därefter säger den: 'den här enheten kan prestera bättre' varpå den tappar enheten helt och hållet, därefter börjar det om, och så fortsätter det så länge enheten är inkopplad.

Jag har försökt att uppdatera drivrutinerna utan framgång, jag har oxå avinstallerat drivrutinerna till den ena usb'n i hopp om att jag skulle kunna återinstallera dom, men har inte lyckats. Jag har uppdaterat mina bios, även det utan framgång.

Några tips mina herrar?
är det inte så att kontakterna på lappys ofta sitter löst. så kanske är det bara kontakten som har dålig kontakt :D

drivrutiner?

En följdfråga: vart hittar jag drivrutiner till usb portarna, det enda svar jag hittar är "att de är integrerade i sp2", men hur får jag tag i enbart drivrutinen, det fungerar ju inte att 'uppdatera drivrutinen' i egenskaper. :huvet

jesse_j skrev:
En följdfråga: vart hittar jag drivrutiner till usb portarna, det enda svar jag hittar är "att de är integrerade i sp2", men hur får jag tag i enbart drivrutinen, det fungerar ju inte att 'uppdatera drivrutinen' i egenskaper. :huvet
vete fan. jag gick in på tillverkarens hemsida när jag hade problem i w2k och laddade ner usb2.0 drivrutinerna där..

Paradoxy skrev:
Det är USB 2.0 den menar med snabbare hastighet.
Tanka ner serive pack 2 så löser det sig.

http://www.microsoft.com/windowsxp/sp2/default.mspx

Jo, men sp2 installerade jag när den släpptes, jag tror att datorn säger ifrån om jag försöker installera den igen.

Jag har förgäves letat efter drivrutiner på tillverkarens hemsida utan att hitta ngt :huvet

jesse_j skrev:
Jo, men sp2 installerade jag när den släpptes, jag tror att datorn säger ifrån om jag försöker installera den igen.

Jag har förgäves letat efter drivrutiner på tillverkarens hemsida utan att hitta ngt :huvet

Vill bara meddela att problemt är löst, det var inte svårare än att: avistallera samtliga usb controllers och därefter starta om datorn, då letar den automatiskt upp nya drivrutiner och vips så fungerar det igen... :tungan

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg