USB-minne, endast 5mb av 512mb

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag har ett usb-minne som jag plockade ur förpackningen i fredags. Givetvis sparade jag inte förpackningen...

Till saken; Det är endast 5mb av 512mb som är tillgängliga, de övriga syns inte ens. Jag trodde att en formatering skulle hjälpa men inget händer.
Från början låg det även ett program på minnet som hette travelsafe och där behövde man ett lösenord för att logga in. Detta är givetvis borta nu då jag har formaterat.

Så vad är det för fel? Hur får jag åtkomst till hela skiten? Är jag körd utan originalförpackning om man måste ha nåt lösen till programmet som itne ens finns kvar?

Jävla skitgrejjer, det ska funka direkt :mad: Tur att det är gratisgrejjer iaf, men jag blir sur ändå.
Det är Kingston för övrigt om det är till nån hjälp.

Nix, jag hittade aldrig fram dit. Jag skickade ett mail så vi får väl se vad som händer. Men jag antar att det är ett enkelt skitfel som vem som helst förutom jag kan lokalisera...

Hur är minnet partitionerat? Det är inte så att det finns en dold partition som det var tänkt att man skulle använda specialprogrammet för att få tillgång till?

Vad klagar du över? Fem megabyte är ju föfan tre och en halv diskett.
1996 ringde och var jätteavundsjuka!

Vad klagar du över? Fem megabyte är ju föfan tre och en halv diskett.
1996 ringde och var jätteavundsjuka!

Haha, ja jag ska tamefan sluta klaga! Enda sura nu är ju att jag inte har usb-port på min 266mzh'are :rolleyes:

Nån dold partition vet jag inget om. Vem har dolt den och varför :mad:

Men vafan :( Jag har ju använt flera kingston innan utan problem. Att det ska vara så svårt att bara köra plug&play även på dessa grejjer när man kan stoppa i en laserskrivare för 30 blås i usb-uttaget på burken och den skriver ut ca 30 sekunder senare.

Ok, usb-minne säljes till högstbjudande. Har vi ett startbud på 1 krona? Alternativt bytes mot ett par smutsiga trosor (inte dina Jonathan!)

Högerklicka på "Denhär datorn" och välj "hantera". Därefter "diskhantering" under "lagring" och har du tur så får du upp minnet där med en omonterad partition. Tror du grejar det därifrån själv. :tummenupp

Så här ser det ut i hanteringen, ingen skillnad där alltså :( Går ej att formatera där igenom heller på annat sätt än tidigare.

Bifogat

• usb.JPG
    usb.JPG
    79 KB · Visningar: 66
sådär hade jag på en gratis usb minne jag med, dock var det länge sen å den var bara på 16meg, men den råkade jag "strypa" till 8meg på exakt samma sätt som du har gjort.

det använder jag bara i skolan för att skicka över dokument som jag skrivit hemma...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti