USB-laddning på Hojen

• Thread starter Thread starter p2d
  • Start date Start date
Kommer ju garanterat regna, bye bye iKrap..

Går det inte komma hem utan en GPS?
Shit...

Seriöst, nog för att de kan va krångligt att hitta till ett ställe, men har man problem att hitta hem i sverige då vette fan asså...

Jo, visst finns det risk för det.. Man får väl sätta en plastpåse över den i så fall.. Eller så får man helt enkelt stoppa den i fickan under tiden och lyssna på ljudet (om 200m, sväng höger osv).. Är trots allt väldigt sällan i alla fall jag använder GPS, vilket var den största anledningen till att jag sålde min Zümo

Ska åka 100 mil till Åre nästa vecka.. iPhonen kommer tyvärr inte klara det på batteri.... Tror inte nån GPS gör det

Läste bara ditt första inlägg och trodde att du bara vill ladda på din mobil för o snacka med, tänkte inte på att du skulle använda den som gps till åre.

Läste bara ditt första inlägg och trodde att du bara vill ladda på din mobil för o snacka med, tänkte inte på att du skulle använda den som gps till åre.

Bra där, du var nära att få en :fatta!
Nu får du en :öl istället, bra va?

:D

(Har min navigon i biltemas tankväska, funkar hyfsat tycker jag. Bör ju ändå inte sitta o blåstirra på den...)

Kommer ju garanterat regna, bye bye iKrap..

Går det inte komma hem utan en GPS?
Shit...

Seriöst, nog för att de kan va krångligt att hitta till ett ställe, men har man problem att hitta hem i sverige då vette fan asså...

Vem har sagt något om Sverige? Tror knappast du hade varit så glad om du hade varit vilse någonstans i Europa och din GPS hade varit urladdad så du inte kan komma hem, lättare att knappa in "Sverige" så säger den sväng höger, sväng vänster ;) Bättre med GPS än utan GPS. GPS är en bra försäkring. :Bugar

Finns ju alltid denna om man är såååå rädd om den --> http://www.dustinhome.se/pd_5010068894.aspx

Annars finns det plastpåse :D

Låter faktiskt bra med Biltemaväskan! :)

Last edited:
Jag sku inte sätta min iphone i tankväskan om det ösregnar. Jag har en Held tankväska, och det blev skitfuktigt i plastfickan när det regna. gör det så åt er?

Vem har sagt något om Sverige? Tror knappast du hade varit så glad om du hade varit vilse någonstans i Europa och din GPS hade varit urladdad så du inte kan komma hem, lättare att knappa in "Sverige" så säger den sväng höger, sväng vänster ;) Bättre med GPS än utan GPS. GPS är en bra försäkring. :Bugar

Finns ju alltid denna om man är såååå rädd om den --> http://www.dustinhome.se/pd_5010068894.aspx

Annars finns det plastpåse :D

Låter faktiskt bra med Biltemaväskan! :)

Den verkar lite klumpig bara.. Jobbigt att behöva öppna lådan när man ska peta in ny destination eller liknande.. Någon som har provat den?

Den verkar lite klumpig bara.. Jobbigt att behöva öppna lådan när man ska peta in ny destination eller liknande.. Någon som har provat den?

Har för mig sen har en mjuk ovansida där skärmen är, går det och peta igenom? Måste väl fungera .. ?

Den känns lite dyr också :tungan

Edit: Från Dustin: "Boxen har en att hårt skyddande hölje och en mjuk transparant framsida." :)

Så hur gick det med installationen då?

TRÅDLYFT! :hihi

Hur kopplar man om man bara vill ha laddning när tändningen är på? Vill ha det som en säkerhetsgrej så man inte sover en natt i tältet vaknar upp och så är batteriet urladdat och den enda som finns att fråga är herr och fru älg.

TRÅDLYFT! :hihi

Hur kopplar man om man bara vill ha laddning när tändningen är på? Vill ha det som en säkerhetsgrej så man inte sover en natt i tältet vaknar upp och så är batteriet urladdat och den enda som finns att fråga är herr och fru älg.

Med ett relä som har matningen från batteriet och signalen från något som får ström när tändningen är på, typ lyse eller nåt sånt.

Jag kopplade min mobilladdare (usb adapter) till GPS-uttaget, så sköts allt av hojens can-bus system

Har kopplat en
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/El/Batteriverktyg-och-tillbehor/Batterisladd-2000016427/
med lite sladd och en säkring närmast batteriet direkt till batteriet.
Använder mest till batteriladdaren när hojen står i garaget.
Men vill du inte ha det direkt till batteriet är det ju bara att välja en sladd som fordrar att tändningen är till för att det ska finnas ström.
T.ex. en sladd till hel-/halvljus. Direkt efter säkringsboxen.
Eller från sladden till halvljuslampan. Halvljus är ju tänd nästan jämt.
Är ju ofta avsäkrade så en USB laddare kan få ström utan problem.
Väljer du en sådan här blir ju anslutning via tändnings strömbrytare obligatoriskt.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Dubbeluttag-12-V-och-USB-2000034561/
För den drar "garanterat #" alltid några mA ström från batteriet.
# tror jag !

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma