Usb kabel till Sony Ericsson K700i?

Evil M

?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
450 Cross
Jag var och inhandlade en USB kabel till min nya mobil idag på en Vodafone affär där jag köpte mobilen. Killen sa att det inte var säkert att man kunde ladda upp mp3or till telefonen med denna kabel men jag köpte den ändå.

När jag installerar programet på datorn kan man inte änns välja K700an när man ska klicka i vilken mobil man har så jag valde 610an som är föregångaren. Men när jag kopplar in mobilen på usb kabeln så kommer det upp en ruta som meddelar att denna programvara inte stöder min mobil.

Programet heter Fone Data Suite och det följer med en installation´s cd skiva.

Killen i butiken sa att jag inte fick byta den om jag brutit förpackningen men hur f-n ska man då veta om skiten funkar.

Någon som vet vilken kabel man ska ha så jag kan lägga in mp3or mm i telen?

Jag kör via blåtand, mycket smidigare...

Köpte en D-link-mojäng på nettonnet för 299.... Fan billigare än kabeln och mycket fräckare...

Evil M skrev:
Jag var och inhandlade en USB kabel till min nya mobil idag på en Vodafone affär där jag köpte mobilen. Killen sa att det inte var säkert att man kunde ladda upp mp3or till telefonen med denna kabel men jag köpte den ändå.

När jag installerar programet på datorn kan man inte änns välja K700an när man ska klicka i vilken mobil man har så jag valde 610an som är föregångaren. Men när jag kopplar in mobilen på usb kabeln så kommer det upp en ruta som meddelar att denna programvara inte stöder min mobil.

Programet heter Fone Data Suite och det följer med en installation´s cd skiva.

Killen i butiken sa att jag inte fick byta den om jag brutit förpackningen men hur f-n ska man då veta om skiten funkar.

Någon som vet vilken kabel man ska ha så jag kan lägga in mp3or mm i telen?

Tjena,

Enklast är att du köper en DCU-11 som SonyEricssons originalkabel heter. Annars fungerar det också att skicka filer via bluetooth, ex med Dlink DBT-120 adaptern.

Till DCU-11 följer det med en installationscd för drivrutinerna till kabeln. I kartongen till K700i ligger cd skivan med programvaran för att skicka filer till telefonen. Programvaran finns också på SonyEricssons hemsida om du kikar under K700i. Allt borde lösa sig om du har rätt kabel till att börja med. :)

Lyckat till!
/Peran

Denna kabel får dom allt ta tillbaka för killen sa att den skulle funka men var osäker på om just mp3 skulle funka men den funkar ju inte alls. Han visa sony ericssons kabel DCU-11 men den kunde man inte föra in filer i datorn från mobilen, bara från dator till mobilen.

Denna kabel var det jag köpte.

Bifogat

• telekabel.jpg
    telekabel.jpg
    121.1 KB · Visningar: 37
DCU-11 ska enligt vad jag hört vara bakåtkompatibel oxå...

Vad kostar den (DCU-11)? De jag kollade på var ju faktiskt way more dyrare än just blåtandsmodulen... Därför var valet enkelt...

Kan ju t.o.m. byta Mp3:or i winamplistan när man är i andra sidan rummet med fånen... Eller ska kunna... :tungan

hållundan skrev:
DCU-11 ska enligt vad jag hört vara bakåtkompatibel oxå...

Vad kostar den (DCU-11)? De jag kollade på var ju faktiskt way more dyrare än just blåtandsmodulen... Därför var valet enkelt...

Kan ju t.o.m. byta Mp3:or i winamplistan när man är i andra sidan rummet med fånen... Eller ska kunna... :tungan
DCU-11 kabeln kosta strax över 300:- har jag för mig.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard