USA resa i höst. elektronik prylar billigt???

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg 390
Som sagt ska resa till usa i oktober och undrar om någon har erfarenhet
av priser på kameror jämfört med sverige? Digitalkamera alltså.
Dollarn är ju hyffsat låg borde ju gynna prisbilden lite, men så är det
ju med anslutningar osv. Någon med erfarenhet får gärna komma med tips.

Beror på vart du ska. Jag har varit i New York ca 6 månader det senaste året. Har fått ganska många beställningar från folk man känner och inte känner på företaget. GPS, digitalkameror, mp3-spelare m.m. kostar ca 40-60% av vad man betalar här hemma.

Är du borta länge och vågar chansa med eBay (alla skickar inte till Europa) så kan man göra riktiga kap. Dvs. auktioner på nätet eller använd "BuyItNow" och få ett ganska bra pris. Obs! Viss *liten* risk att bli blåst. Köp av nån som har en lång och prickfri historia som säljare på eBay.

Jag fick snacka med en polis när jag försökte gå igenom tullen med ett Yoshimura och en driver (golfklubba) sist. Det var INTE roligt men jag ljög och till sist efter han sökt igenom mitt bagage och inte hittat kvittona så fick jag gå. Ta inte över prylarna i originalkartong ifall du blir stoppad. Det var första gången jag blivit stoppad men då hade jag två 130 cm långa lådor på vagnen.

EDIT: Man får ta med saker för 1700 SEK utan att betala svensk moms.

Tackar jag skall ju iof till Florida kanske är dyrare där? Någon som vet?
Annars är ju ca 50% en helt ok deal :tummenupp
Edit: Skall bara vara borta ett par veckor.

Liten värld vi lever i. Jag har köpt grejer från http://www.getdigital.com/ flera gånger och de har varit schyssta med att fixa så att jag inte åkt på några dumma avgifter. Då har jag alltså köpt via nätet och de har skickat hem till mig i Sverige.

Maila eller ring dem i förväg om du vet vad du ska ha. Vet ej om de bara har en nätbutik eller om du kan sticka in näsan hos dem när du är där.

http://www.getdigital.com/

Adress:

Get Digital – 9005 Adamo Drive – Tampa, Florida 33619
800.910.4070 – Local: 813.621.3732 – Fax: 813.621.3734
sales@getdigital.com

No problem. Kollade lite på deras sida nyss och den verkade lite dåligt uppdaterad när jag kollade några priser. Dra ett mail eller ring, om du vet vad du ska ha, för prisuppgift.

När jag bodde i usa fick vi ha stora och klumpiga adapters för nästan 1000kr styck, vet inte om det är likadant om man köper där och ska använda i sverige?

cRoC skrev:
När jag bodde i usa fick vi ha stora och klumpiga adapters för nästan 1000kr styck, vet inte om det är likadant om man köper där och ska använda i sverige?

Köpte en adapter (230->110V) för 10 eller 20 dollar på Radioshack. MEN, det beror kanske lite på hur mycket kräm man skall ha ut ur väggen.

sweborn skrev:
Köpte en adapter (230->110V) för 10 eller 20 dollar på Radioshack. MEN, det beror kanske lite på hur mycket kräm man skall ha ut ur väggen.

Alright, kan tänka mig att våra va rätt saftiga, vägde flera kilo styck (va visserligen ca 3 år sen)

Silwer skrev:
tänk bara på att de använder 120volt där, för eventuella laddare o sånt.

Laddare till digitalkameror och andra elektronikprylar brukar oftast ha ett spänningsområde från 100 volt till 240 volt, så det ska inte vara något problem. Kolla bara upp det innan du slår till och köper prylen.

Nån som vet fler bra sidor att köpa grejjor från staterna?
Där dom e snälla och man inte behöver betala massa dum skatt osv :7peta

*/ ?>
Nyheter
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

Back