USA och el? konverter etc!?

herge

I.eat.u.alive
Gick med
21 Jul 2005
Hoj
DRZ400 SM -05 (stulen)
Tja imorgon efter uppkörningen så e det dags att dra till las vegas och LA :tuttar

DOCK måste jag få med mig laddare till mobil, kamera etc eftersom man e där ett tag och kommer gläppa som fan med kameran men hur funkar det med elen?

räcker det med ett sånt här?: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37706&path=

om man kollar på det flest elgrejer så står det typ 100-230V och eftersom de kör på 110 så borde väl det vara OK? eller??? :huvet

hjälp mig nu!

herge skrev:
2205046 Tja imorgon efter uppkörningen så e det dags att dra till las vegas och LA :tuttar

DOCK måste jag få med mig laddare till mobil, kamera etc eftersom man e där ett tag och kommer gläppa som fan med kameran men hur funkar det med elen?

räcker det med ett sånt här?: http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=37706&path=

om man kollar på det flest elgrejer så står det typ 100-230V och eftersom de kör på 110 så borde väl det vara OK? eller??? :huvet

hjälp mig nu!
Det borde räcka. Det enda som kan vara lurigt är om frekvenstalet inte stämmer överens, i sverige är det väl 60Hz tror jag och i usa 50 (tror jag igen) men det brukar väl stå på adaptern att den klarar både och.

herge skrev:
2205046 Tja imorgon efter uppkörningen så e det dags att dra till las vegas och LA :tuttar

hjälp mig nu!

Jag laddar alla mina elprylar (Mobil, kamera, PSP, trimmer, laptop, osv) med vanlig konverterare. Så om du inte har några uråldriga grejer så skall det fungera fint.

Jag köpte en liknande den i usa, den funkar fint till mobilen, laptopen och kameran, inte lika bra till saker som kräver 220v, typ mixer :huvet

Last edited:
Biturbo skrev:
2205105 Jag laddar alla mina elprylar (Mobil, kamera, PSP, trimmer, laptop, osv) med vanlig konverterare. Så om du inte har några uråldriga grejer så skall det fungera fint.

bra då! har du bara något liknande som det på länken som jag pasteada?? alltså bara en "stickconverter"?

CJ900RR skrev:
2205076 Det borde räcka. Det enda som kan vara lurigt är om frekvenstalet inte stämmer överens, i sverige är det väl 60Hz tror jag och i usa 50 (tror jag igen) men det brukar väl stå på adaptern att den klarar både och.

USA har 60Hz, den civiliserade världen har 230V 50Hz

Nätfrekvensen spelar dock sällan någon roll, dessutom funkar väldigt ofta rakapparater på både 230V och 110V.
Laddare av olika slag brukar också funka med 110V, eftersom dom ofta är av switch-typ, det står ISF på dom.

Funkar ens mobilen där borta? Min gör det inte.

min sonyericsson K750 funkar fint

tjena

bara att köpa en såndär o se glad ut.. om dina laddare klarar 110volt...står på dom.

välkommen över.. var i vegas i helgen klart schysst ställe :tuttar :banana :fyllisar

kan va lite hett härborta, vi hade runt 100F i förra veckan ca 38C. lite skillnad mot hemma har jag hört :rofl . denna veckan typ90F bara

mvh daniel

daniel 2.3-16 skrev:
2205449 tjena

bara att köpa en såndär o se glad ut.. om dina laddare klarar 110volt...står på dom.

välkommen över.. var i vegas i helgen klart schysst ställe :tuttar :banana :fyllisar

kan va lite hett härborta, vi hade runt 100F i förra veckan ca 38C. lite skillnad mot hemma har jag hört :rofl . denna veckan typ90F bara

mvh daniel

gött! :fyllisar

herge skrev:
2205149 bra då! har du bara något liknande som det på länken som jag pasteada?? alltså bara en "stickconverter"?

Japp.. bara en konverter. Ingen smart-omvandlarpryl.

GuW skrev:
2205181 USA har 60Hz, den civiliserade världen har 230V 50Hz

Nätfrekvensen spelar dock sällan någon roll, dessutom funkar väldigt ofta rakapparater på både 230V och 110V.
Laddare av olika slag brukar också funka med 110V, eftersom dom ofta är av switch-typ, det står ISF på dom.

Funkar ens mobilen där borta? Min gör det inte.

Om man har en moderna mobil (läs efter 1980 :7peta) så har de flesta dualband och fungerar därför finfint i USA.

En del saker krånglar. Kom hem igår efter två veckor i L.A. Alla elektriska prylar fungerade, utom batteriladdaren som mycket riktigt var märkt med enbart 230V.

Elektriska prylar är relativt billiga där, så är det något som tvärvägrar kan du förmodligen köpa dig fri från problemet utan att bränna hela semesterkassan.

Biturbo skrev:
2206959 Japp.. bara en konverter. Ingen smart-omvandlarpryl.

Om man har en moderna mobil (läs efter 1980 :7peta) så har de flesta dualband och fungerar därför finfint i USA.

Jag har en sån här antik K750i, och den funkar definitivt inte där, om inte annat för att Halebop inte har något roamingavtal där.

GuW skrev:
2207623 Jag har en sån här antik K750i, och den funkar definitivt inte där, om inte annat för att Halebop inte har något roamingavtal där.

Jag stoppade i ett cingular (typ telia) simkort i min k750 å det funkar utmärkt, har inte testat med telia kort men hört det ska funka

bq skrev:
2207703 Jag stoppade i ett cingular (typ telia) simkort i min k750 å det funkar utmärkt, har inte testat med telia kort men hört det ska funka

telia funkar men kostar väl typ 22 kr/min, cingular ska va det bästa härborta men jag har haft problem med min w800. 5140 funkar kalas.....

Min hyfsat nya nokia telefon funkade inte att ladda med 110v

Dock fungerade ericsson tfn och dator mycket bra.

Biturbo skrev:
2206959

Om du ska en modern telefon ska den ha triband, då USA använder sig av 1900 MHz bandet, Sverige och Europa + en del andra länder använder sig av 900/1800 Mhz bandet.

Deadmetal skrev:
2208245 Om du ska en modern telefon ska den ha triband, då USA använder sig av 1900 MHz bandet, Sverige och Europa + en del andra länder använder sig av 900/1800 Mhz bandet.

Helt rätt.. Fel av mig...

I suck you rule!

GuW skrev:
2207623 Jag har en sån här antik K750i, och den funkar definitivt inte där, om inte annat för att Halebop inte har något roamingavtal där.

Mja, mja...

Men nu pratade vi ju inte om abbonemang utan telefoner.. Och du skrev faktiskt att din mobil inte fungrade..

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg