USA New Jersey / New york

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
Hej !

jag åker till New jersey och ska vara där i 10 dagar ... jag undrar om det är någon här som varit där och vet vad man ska kolla på :) finns det några roliga mc shopar eller något liknande ??

Mvh Kevin
 

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
Jag vet inte var i Jersey jag ska bo än ... har bara bokat en flygbiljett och hoppas på det bästa :tungan hehe ... men antar att de roligaste man kan göra är väl att åka till new york ... men vad finns där mer än frihetsgudinnan och sånna tråkiga grejjer ?? finns där lite hoj museum eller någon fräck mc affär eller något liknande ?

Mvh Kevin
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Museum of Modern Arts måste du ju se..

Brorsan bor i NY, ska höra med honom.
 

Memell

Sic Semper Tyrannis
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Södertälje
Hoj
YZF 600 -97
Jag vet inte var i Jersey jag ska bo än ... har bara bokat en flygbiljett och hoppas på det bästa :tungan hehe ... men antar att de roligaste man kan göra är väl att åka till new york ... men vad finns där mer än frihetsgudinnan och sånna tråkiga grejjer ?? finns där lite hoj museum eller någon fräck mc affär eller något liknande ?

Mvh Kevin

Har du tänkt boka boende på plats så är det bra att åtminstone ha fullständig adress till något hotell eftersom det annars blir knöligt att ta sig genom tullen.

Vad gäller aktiviteter så har jag överhuvudtaget aldrig hört någon säga något pisitivt om NJ. Det absolut bästa är nog att åka därifrån. Tycker du hotellrummen i centrala NY är för dyra går det alltid att ta tåget en bit bort. Söderut ligger exempelvis Washington och hela östkusten är för övrigt full av lite mindre städer.
 

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
"beror ju ocksa pa vad man gillar. MoMA, Brooklyn Bridge, Statue of Liberty, Central Park, (Empire State om man tycker sant ar roligt), Williamsburg ar soft att vandra runt i, traska runt i SoHo (Spring St, Prince St och dar ikring), ata burgare. Ground Zero (Century 21 ligger dar som ar shopping), FN huset, Times Square (hetsigt), Wall Street. Bryant Park ar skont att slappa i, Madison Sq Garden och se ngn match"


"beror ocksa pa om man vill turista liksom. da kan man ju kope en guide och kora. finns manga koola barer och matstallen i soho/lower east som nog itne star i bockerna"
 
Last edited:

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
"beror ju ocksa pa vad man gillar. MoMA, Brooklyn Bridge, Statue of Liberty, Central Park, (Empire State om man tycker sant ar roligt), Williamsburg ar soft att vandra runt i, traska runt i SoHo (Spring St, Prince St och dar ikring), ata burgare. Ground Zero (Century 21 ligger dar som ar shopping), FN huset, Times Square (hetsigt), Wall Street. Bryant Park ar skont att slappa i, Madison Sq Garden och se ngn match"


"beror ocksa pa om man vill turista liksom. da kan man ju kope en guide och kora. finns manga koola barer och matstallen i soho/lower east som nog itne star i bockerna"

Jag hade kollat in Ellis Island oxå. fast jag e förstås historienörd
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Frihetsgudinnan tar $20 och en halv dag med köer, den har jag struntat i varje gång jag varit där. Det finns färjor för $2 som passerar precis utanför om man vill komma nära.

Samma med Empire State, mycket pengar för en utsikt...
Ta hissen i Rockefeller Center eller annan hög byggnad istället ;)

Sightseeingbussarna söderut tycker jag är roligare än norrturerna.

Ut o ät gott (och mycket), drick god importerad öl på pubarna !

Hangarfartygsmuseet på västsidan av Manhattan är kul för en annan som är flyg- o teknikbög.

Det finns en del hojbutiker på Manhattan men jag har inte sett några riktigt roliga, dregla på ducati kan man tex göra på 155 Avenue of the americas.

Century 21 som nämndes tidigare är 98% KLÄDER, bra när man ska hitta något vettigt till gumman istället för krafset som säljs på gatorna.
 
Last edited:

nsren

knasig skåne pojk
Gick med
11 Nov 2007
Ort
Kristianstad/åhus
Hoj
r6-00 nsr 125r -99
tack för alla tips ! någon hyr bil kan jag ej fixa då jag inte har körkort:rodnar så ska ta mig runt med hjälp av tåg buss och taxi... planerar att ta ett par turer till manhattan och titta lite ... blir nog att jag skippar occ om de ligger väldigt avsides

Har du tänkt boka boende på plats så är det bra att åtminstone ha fullständig adress till något hotell eftersom det annars blir knöligt att ta sig genom tullen.

Vad gäller aktiviteter så har jag överhuvudtaget aldrig hört någon säga något pisitivt om NJ. Det absolut bästa är nog att åka därifrån. Tycker du hotellrummen i centrala NY är för dyra går det alltid att ta tåget en bit bort. Söderut ligger exempelvis Washington och hela östkusten är för övrigt full av lite mindre städer.

måste tyvär bo i New Jersey, har lite andra ärenden där... men de hade ju varit kul om man hade kunnat hitta på lite skoj samtidigt :)
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Vet inte om du såg det tidigare som någon skrev, men ordna i alla fall första nattens boende så du har en adress att skriva upp på det gröna papperet du skall lämna till immigrations, annars får du problem.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top