USA/Kalifornien, fortkörning

• Thread starter Thread starter jP
  • Start date Start date

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Briefa mig om bötesbelopp och risker att köra för fort i kalifornien? Vilken momssats vågar man addera till hastighetsgränserna utan att bli fuckad av en highway patrol?

Om du nu skulle åka fast för fortkörning så var det inte helt enkelt att räkna ut vad bötersbeloppet kommer att hamna på. Många skiter ju i att betala sina böter i USA och åker hem, det är ju lugnt men tänk på om du skall återvända till Staterna så lär det bli problem nästa gång.

Här är ett utdrag av nedstående hemsida:

CA Traffic Ticket Fines and Costs

Traffic fines in California are difficult to pinpoint due to additional penalty assessment fees and surcharges that vary by county. Consequently, a ticket with a $35 base fine may actually cost you $146. For help with fee explanations contact the county court listed on your citation

http://www.dmv.org/ca-california/tr...nalties.php#CA-Traffic-Ticket-Fines-and-Costs

Har bott 2 år i Colorado & blivit stoppad för fortkörning kanske 7-8ggr & jag har alltid kommit undan med " Well, Sir I'm going to let you get away with a warning this time" pga av dom inte vet/orkar ta reda på hur man utfärdar böter till en fortkörande idiot med utländskt körkort... :D:D:D

Dock så ska man nog passa sig för att köra allt för fort, i Colorado tror jag gränsen gick vid 30mph över den lagliga hastigheten för att det skulle bli rättsak av det hela & då är det raka vägen till närmasta polisstation för att reda ut saken & inte några böter vid vägkanten!! :gnissla

Sen så drar dom sig inte för att använda spikmatta heller oavsett om man kör hoj eller inte så man bör nog ha det i åtanke innan man försöker gasa i från lagens utövare i Staterna...

Har bott 2 år i Colorado & blivit stoppad för fortkörning kanske 7-8ggr & jag har alltid kommit undan med " Well, Sir I'm going to let you get away with a warning this time" pga av dom inte vet/orkar ta reda på hur man utfärdar böter till en fortkörande idiot med utländskt körkort... :D:D:D

Dock så ska man nog passa sig för att köra allt för fort, i Colorado tror jag gränsen gick vid 30mph över den lagliga hastigheten för att det skulle bli rättsak av det hela & då är det raka vägen till närmasta polisstation för att reda ut saken & inte några böter vid vägkanten!! :gnissla

Sen så drar dom sig inte för att använda spikmatta heller oavsett om man kör hoj eller inte så man bör nog ha det i åtanke innan man försöker gasa i från lagens utövare i Staterna...

30mph över oavsett hastighetsgräns?

*/ ?>
Nyheter
CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage