USA import? ny hoj?

• Thread starter Thread starter Lucus
  • Start date Start date

Lucus

Guest
Sålde min Fireblade 954RR förra veckan och nu ser jag mig runt efter något nytt.
Först och främst måste den nya hojen överträffa den gamla därför undrar jag vad ni rekommenderar. Själv har jag funderat på en Hayabusa, ZX12, CBR1000RR eller GSX-R1000? En viktig sak är att hojen ska vara stabil i höga hastigheter, styrdämpare kommer att monteras.

En fråga till har någon importerat hoj från USA, priserna är typ över 30 % lägre där än här i Sverige.
Jag såg en hayabusa för 118000SEK -05 på blocket sedan hittade jag samma hoj i USA hos en handlare för 11099USD -06 som är 81202SEK vid dagens kurs på 7.31SEK/USD

Last edited:
Lukas skrev:
2145127 Sålde min Fireblade 954RR förra veckan och nu ser jag mig runt efter något nytt.
Först och främst måste den nya hojen överträffa den gamla därför undrar jag vad ni rekommenderar. Själv har jag funderat på en Hayabusa, ZX12, CBR1000RR eller GSX-R1000? En viktig sak är att hojen ska vara stabil i höga hastigheter, styrdämpare kommer att monteras.

En fråga till har någon importerat hoj från USA, priserna är typ över 30 % lägre där än här i Sverige.
Jag såg en hayabusa för 118000SEK -05 på blocket sedan hittade jag samma hoj i USA hos en handlare för 11099USD -06 som är 81202SEK vid dagens kurs på 7.31SEK/USD

Hmm hur är det med import ifrån USA egentligen. Ska väl vara bökigt med bilar iaf. En fågel viskade i mitt öra för att ta en bil från USA till Sverige måste den tas som flyttgods om du inte har bilfirma. Inget jag bekräftar utan endast hört. Om så är fallet så är frågan om det är samma för mc. Skulle det gå och du kan privat importera den så vad tror du fraktkostnaden blir? Säkert inte billig!

Frakten, brukar gå att lösa. Som så, att man kan hyra in sig på ett hörn. Av en trettio eller fyrtio fotscontainer...

Kanske ska tillägga, att det var ett par år sedan. En bekant gjorde så, men om det är på tapeten att ta hem en cykel. Så är det ju värt att kolla upp, kanske lite drygt att hyra en hel container för en cykel? :va

Hojen+frakt+tull för det+moms på all den summan+regavgift o lite annat :tummenupp

=kan bli ganska dyrt!!!

Tull e väl 7-10%
Moms e 25% på HELA beloppet

.../Yoshi

Man kanske skulle flyttat dit...

men, men..det finns en jättebra sida om import från tyskland http://www.allroadmc.com/. Vet någon om det finns en liknande sida som förklarar steg för steg hur man importerar från USA.

Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back