usa import delar!

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
GSX1000R K2
Tja undrar om nån har koll på detta ?Då jag behöver byta ventiler på hondan (jo det är dags igen) dom kostar 800-900:- st(insug) här hemma sen hittade jag på http://www.midwestactioncycle.com/ för 38 usd styck motsvarar väl ca 300 spänn alltså under halva priset verkar helt ok tyckte jag tills jag hittade pro circuit ventiler på www.btosports.com där verkar det som två ventiler kostar 329 usd???? kan det vara bara att det är procircuit därav priset? nån som har nån ide?

pro circuit ventiler är säkert titanventiler medans de billigare ventilerna är vanliga rostfria

jra_racing skrev:
pro circuit ventiler är säkert titanventiler medans de billigare ventilerna är vanliga rostfria

Faktum är att det är original grejer dom säljer (titan) har mejlat dom idag och fick svar fyra ventiler ,fjädrar topplockspackning för ca 1700 med frakt :banana :banana

Buskenstrom skrev:
Faktum är att det är original grejer dom säljer (titan) har mejlat dom idag och fick svar fyra ventiler ,fjädrar topplockspackning för ca 1700 med frakt :banana :banana
E det ex Moms+Tull eller Inklusive?

Farmer skrev:
har sj handlat från bto sports, men de va för över 10k.. de blir ganska dyr tull!
allt hamnar väl inte i tullen !!?? har inte handlat själv ännu men en polare har gjort det flertalet gånger och man ska tydligen be dom skicka paketet som en gåva present /gift. och moms har han heller inte nämnt något om!

Buskenstrom skrev:
allt hamnar väl inte i tullen !!?? har inte handlat själv ännu men en polare har gjort det flertalet gånger och man ska tydligen be dom skicka paketet som en gåva present /gift. och moms har han heller inte nämnt något om!

dom skicka alla paket som gåvor numer... men räkna till 99% att dom hamnar i tullen.. min avgift blev senast dock inte mer än 500:- men de e lite väl om man bara ska ha ngt för 900:-

Farmer skrev:
dom skicka alla paket som gåvor numer... men räkna till 99% att dom hamnar i tullen.. min avgift blev senast dock inte mer än 500:- men de e lite väl om man bara ska ha ngt för 900:-

Jo det är klart ! ringde till tullen igår och snackade lite och tyllen tar 3.5% av det totala värdet för motordelar till mc! sen är det alltid 25% moms men som hon själv sa alla paket/brev går ju inte genom tullen speciellt inte nu vid jul!och ska en "släkting" skicka brevet /paketet som gåva får värdet inte överstiga 500 sek!
Antar att det bara är att beställa o hoppas på det bästa!

Passar på o frågar en sak i denna tråd jag med då det verkar finnas lite folk med "know-how" och kunskap!
:tummenupp

Min bror ska över till USA i januari i ngn månads tid och ska skeppa hem en 40 fots container med div prylar.
Jag har blivit lovad plats för en hoj där i och avser att försöka hitta en fabriksny DRZ med ngt år på nacken i området han ska till (har lite mail- kontakt med div firmor).
VILKA faktiska kostnader kan jag räkna med att få betala???
(förutom fraktkostnaden till brodern såklart)

Tacksam för alla svar!
:Bugar

En bra försäkring e alltid bra att ha vid Containerfrakt. Kan hända mycket på dom sju haven.

Last edited:
El Presidente skrev:
Passar på o frågar en sak i denna tråd jag med då det verkar finnas lite folk med "know-how" och kunskap!
:tummenupp

Min bror ska över till USA i januari i ngn månads tid och ska skeppa hem en 40 fots container med div prylar.
Jag har blivit lovad plats för en hoj där i och avser att försöka hitta en fabriksny DRZ med ngt år på nacken i området han ska till (har lite mail- kontakt med div firmor).
VILKA faktiska kostnader kan jag räkna med att få betala???
(förutom fraktkostnaden till brodern såklart)

Tacksam för alla svar!
:Bugar
Kolla med liljekvist, han tog hem sin SMR därifrån.

.

Spider skrev:
Kolla med liljekvist, han tog hem sin SMR därifrån.

.
Förutom frakt och köp tillkommer.

*Tull/Moms
*frakt av container ur hamn eller avgift för öppninga av containern i hamn.
*Försäkring
*Reggningsavgift om du ska ha fordonet på väg

Öppning av contaner i hamn kostar runt 3000kr +- någon tusing. beror på hur det är packa mm

Försäkring är ju något du får kolla upp priset på. Beror ju på hur dyr hojen är och vilket bolag du tar.
Ang Tull och moms så fattar jag inte allt.

Så här blev det för mig.
Hoj 26852kr * 6% tullsats = 1611kr
Tullsats + hoj = 28463kr
25% moms av 28463 = 7115kr
Sen till det jag inte fattar... någon avgift man åker på utöver 7115kr
Så tot för att få in hojen blev det 8726kr i tull mm.

Så min total blev såhär.
Hoj 26852 + 8726 (tull mm) + 4000 frakt + 700kr container utkörning. 2200 försäkring.

Alltså
Tot:42.478kr
Allt utom hojen gick på 15626kr

Hoppas svaret duger.
ps billigt med delar sär också... 575cc kit till ktm gick på runt 9000kr :)

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back