USA är nära nu

ang oljepriser

ska ju bli ganska ingtressant o se hur statoil gör med sina bensinpriser, jag menar dom pumpar ju upp oljan i norge o har mycket i lager.

Fasen olje o bensin bolagen måste vara den största kartellen av alla, märkligt at alla kan ligga på precis samma pris.

bara en tanke

Tolf

Tolf skrev:
ang oljepriser

ska ju bli ganska ingtressant o se hur statoil gör med sina bensinpriser, jag menar dom pumpar ju upp oljan i norge o har mycket i lager.

Fasen olje o bensin bolagen måste vara den största kartellen av alla, märkligt at alla kan ligga på precis samma pris.

bara en tanke

Tolf

är Norge med i OPEC?

Thundercat skrev:
dom håller väl samma pris som opec ändå... i opec producerar de mindre olja om efterfrågan är mindre, allt för att kunna hålla fortsatt höga priser... :mad:
Jepp, ungefär så. Hade jag också gjort om jag varit Norge eller Opec. Men försök nu se det hela lite positivt. Av den tia du betalar för en liter prima, oblyad 95-oktanig bensin så kommer en betydligt större andel dig till godo än det oljeproducerande landet. Ca 7 kr av tian betår av skatt, som i sin tur finansierar en massa bra saker som kommer medborgarna i det skateuttaxerande landet till godo - dvs dig. Sett på det viset betalar du ju bara ca tre kronor per liter. Och det kan du inte säga är så himla dyrt, eller hur? :hej :hej :hej

Last edited:
Bingo skrev:
Jepp, ungefär så. Hade jag också gjort om jag varit Norge eller Opec. Men försök nu se det hela lite positivt. Av den tia du betalar för en liter prima, oblyad 95-oktanig bensin så kommer en betydligt större andel dig tillgodo än det oljeproducerande landet. Ca 7 kr av tian betår av skatt, som i sin tur finansierar en massa bra saker som kommer medborgarna i det skateuttaxerande landet till godo - dvs dig. Sett på det sättet betalar du ju bara ca tre kronor per iter. Och det kan du inte säga är så himla dyrt, eller hur? :hej :hej :hej

Jag köper 98-oktanig...

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...