Urtrampningslager?koppling?

Mattewall

Medlem
Gick med
27 Jun 2008
Hoj
Suzuki Gsf 600 Bandit
Tjena!

Jag håller på och byter lameller på min bandit 600 och har några funderingar?

Vad är? (sitter) urtrampningslagret?

Några andra lager jag bör se efter vid lamellbyte?

Mvh matte

Nr.3 är det närmaste man kan kalla urtrampningslager på en GSF, funktionen är iallafall densamma.
Kolla så inte hela kopplingskorgen glappar, kolla så stålskivorna är OK (om du ska återanvända dom).

Bifogat

• Namnlös.jpg
    Namnlös.jpg
    35.6 KB · Visningar: 118
Nr.3 är det närmaste man kan kalla urtrampningslager på en GSF, funktionen är iallafall densamma.
Kolla så inte hela kopplingskorgen glappar, kolla så stålskivorna är OK (om du ska återanvända dom).

Kanon tack för svaret.
Det var de lagret jag syftade på också.

kom på en annan sak också. Dem tidigare lamellerna har olika markeringar i form av nr/text. Men dem nya lamellerna har ej det utan dem har 2st hack på lamellflänsen. Spelar det ngn roll hur dem sitter i förhållande till kopplingskorgen. I haynes boken står det att man ska gå efter vissa markeringar på lamellerna?

Glöm inte låta lamellerna ligga i samma olja som du kommer köra med i motorn i ett tag innan du sätter i dom.

Hittar inget ang. någon speciell ordning på friktionsplattorna i Suzukis GSF600 manual så är dom gamla lika tjocka och ser lika ut gör det nog det samma hur du monterar dom.

Hittar inget ang. någon speciell ordning på friktionsplattorna i Suzukis GSF600 manual så är dom gamla lika tjocka och ser lika ut gör det nog det samma hur du monterar dom.

Kanon, tack så mycket för hjälpen.

kom på ännu en grej nu. Då jag tog bort lamellerna så kände jag efter glapp. Den inre kopplingsskålen rullar väldigt fint och inget glapp. Men dock om man tar tag i själva kopplingskorgen och rycker så känner man glapp..Det känns nästan som om det skulle vara så, kan det stämma?

Ett litet glapp brukar det alltid vara så det är nog inget att bry sig om, vill du skruva lite kan du lossa på korgen och inspektera nållagerna och axeln men jag tror inte jag skruvat med någon motor som inte varit lite glapp på korgen.

Ett litet glapp brukar det alltid vara så det är nog inget att bry sig om, vill du skruva lite kan du lossa på korgen och inspektera nållagerna och axeln men jag tror inte jag skruvat med någon motor som inte varit lite glapp på korgen.

kanon. Det var det jag misstänkte också. fan vad skönt nu blir hojen klar i tid och jag kan rulla ut den på vägarna snart.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back