Ursäkta, vad är klockan?

Använder du klocka?

• Antal röstningar
    0

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Har suttit här på jobbet och funderat ett tag. Jag undrar hur många som fortfarande har armbandsklocka på sig egentligen?

Man har ju alltid klockor runt sig endå. På datorn, mobilen, väggen, jobbet, bussen, tåget, bilen...

Det behövs ju inte ens en klocka för att komma i tid numera (om man nu klarar det) bara att sätta alarm på mobilen och så får man 15 min varning så man inte blir sen.

Det är ju inte så praktiskt heller att ha en stor klocka på armen, kallt på vintern, svättigt på sommarn.

Mina frågor blir alltså:
Har du klocka?
Måste du ha klocka eller är det mest för att det är snyggt/praktiskt/vana?

Jag vill ha klocka men har inte råd att köpa nån. Hade en förut men jag tappa bort den :/

Måste alltid ha klocka, mobil. nycklar och plånbok på mig. Annars känner jag mig "naken".

Paradoxy skrev:
2556256 Måste alltid ha klocka, mobil. nycklar och plånbok på mig. Annars känner jag mig "naken".

Men du har väll klocka på mobilen? Behövs annan klocka då?

Alx skrev:
2556293 Men du har väll klocka på mobilen? Behövs annan klocka då?

Jo klart att det skulle räcka men det känns bra att ha en klocka på armen. Dessutom är det snyggt.

Följdfråga: Är jag den enda som har klockan på högerarmen?

Som kille kan man ju inte smycka ut sig så mycket... men en fet klocka uppväger det mesta. Alltid klocka med bra urverk utan batteri så jag kan inte skylla på att klockan stannade :tungan

Thermal skrev:
2556390 Har alltid klocka på mig, känns helt fel utan. Dessutom kan man inte ha med sig mobilen överallt heller.
Mobilen är inte alltid så särkilt poppis att ha påslagen på sjukhus och flygplan t.ex...

Jag har alltid klocka på mig förutom när jag duschar. Och just nu har jag en ny klocka.
rose_big.jpg

Alltid lika roligt att köpa sig en ny klocka. :)

Jag tycker en klocka på en man är stiligt det är ju som ett smycke för män medans vi kvinnor har halsband och grejor. Klockor åt män:yoparty

Har du inte något vettigt att fundera över på jobbet?
Om folk har klocka, vilket som är bästa fikabrödet m.m.
Ses på party i morgon :tummenupp

Esquire skrev:
2556472 Mobilen är inte alltid så särkilt poppis att ha påslagen på sjukhus och flygplan t.ex...

Fler och fler mobiler har alternativet Flightmode(radiodelen är inte aktiv) att välja på när man startar den:tummenupp

Pga denna tråden så var jag tvungen att kolla på min armbandsklocka som ligger i nattduksbordet, jahapp slut på batteriet, jag bytade ju det när jag använde den sist, för cirkus ett år sen ;) lite synd för jag kan lätt tänka mig att börja använda den igen då den är jäkligt snygg :)

Jag köpte en klocka när jag gick i sexan, dvs när jag var 13 år. Det måste varit för 7½ år sen och den går fortfarande utan att ha bytt batteri :va
Fast den har inte suttit på armen på många år

Paradoxy skrev:
2556302 Jo klart att det skulle räcka men det känns bra att ha en klocka på armen. Dessutom är det snyggt.

Följdfråga: Är jag den enda som har klockan på högerarmen?

Jag har också det! När jag har klocka på mig. Vilket inte är så ofta längre.

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025