Ursäkta mig Men vilka JÄVLAR säger jag!

stronzo skrev:
2231705 Ser man på? :tummenupp

Jag gick själv från en T595 Daytona 1998'a till en Ducati 916. För att inte
skapa onödig debatt mellan Triumfister och Italofiler, så ska jag bespara er
vad jag tyckte om det bytet!

Fast vi kan ju mullra ikapp sedan, tvärs över hamnbassängen! Jag hör ofta
någon på en Ducce ST4 (ST2?) från Semconhållet på morgnarna.

Stod och kollade på din Ducce häromdagen misstänker jag, det finns väl inte så många stående på "fel" sida av bassängen??!

Skit i att bespara oss denna debatt är otroligt nyfiken på vad du tyckte om ditt byte??!!
 
Last edited:
kjellon skrev:
2232099 Stod och kollade på din Ducce häromdagen misstänker jag, det finns väl inte så många stående på "fel" sida av bassängen??!

Skit i att bespara oss denna debatt är otroligt nyfiken på vad du tyckte om ditt byte??!!

Hehe, tror inte det var min Ducce du kollade på, klicka på min avatar här
till vänster så ser du hojen. <---

T595 är en OK hoj. Jag blev dock aldrig riktigt vän med den, svårt att sätta
fingret på varför, men ibland känns det bara inte rätt, tyckte bara att den
kändes - lite trist! *duckar*

Jag har en gissning och det är att jag är en förlorad twin-fanatiker. Jag
trivdes utmärkt på min TL1000s och även på min Paso 750 samt 900SS. Tre
cylindrar blev nog fasen en för mycket.

Min första 916 (har haft 3, är nu inne på en 996SPS) som jag köpte 2002 blev
precis den dröm som jag haft sedan den kom 1994. Ljudet, designen, de
olika lösningarna som Armando och grabbarna i Bologna fått fram. Jag skulle
kunna sammanfatta det såhär: 748/916/996/998 har DET! Vad DET står för
får du själv finna...och inte fan handlar det om någon löjlig "själ" - möjligen karisma.

Jag är dock ingen Ducatifundamentalist, det finns framför allt modernare
modeller som jag ställer mig ganska kall till.

KÖP och avgör själv. Trivs du inte så har du i alla fall ett andrahandsvärde
som är bättre än för de flesta andra hojar.
 
stronzo skrev:
2232271 Hehe, tror inte det var min Ducce du kollade på, klicka på min avatar här
till vänster så ser du hojen. <---

T595 är en OK hoj. Jag blev dock aldrig riktigt vän med den, svårt att sätta
fingret på varför, men ibland känns det bara inte rätt, tyckte bara att den
kändes - lite trist! *duckar*

Jag har en gissning och det är att jag är en förlorad twin-fanatiker. Jag
trivdes utmärkt på min TL1000s och även på min Paso 750 samt 900SS. Tre
cylindrar blev nog fasen en för mycket.

Min första 916 (har haft 3, är nu inne på en 996SPS) som jag köpte 2002 blev
precis den dröm som jag haft sedan den kom 1994. Ljudet, designen, de
olika lösningarna som Armando och grabbarna i Bologna fått fram. Jag skulle
kunna sammanfatta det såhär: 748/916/996/998 har DET! Vad DET står för
får du själv finna...och inte fan handlar det om någon löjlig "själ" - möjligen karisma.

Jag är dock ingen Ducatifundamentalist, det finns framför allt modernare
modeller som jag ställer mig ganska kall till.

KÖP och avgör själv. Trivs du inte så har du i alla fall ett andrahandsvärde
som är bättre än för de flesta andra hojar.
Det var inte din jag såg, upptäckte din profilbild. Hade jag sett den hade polarna fått dra mig ifrån platsen.
Var faktiskt ute och körde en -00 996:a häromdagen. Måste nog säga att trajjan blir lite som en padda i höga farter jämfört med Duccen. Duccen spetsar till sig lite mer i högre farter. Samt att cykeln är ju smal som satans!! underbar kontakt med cykeln. Detta måste jag säga att jag upplevde som oerhört positivt.

Till alla trajjafans....
Absolut inget fel på Daytona, underbar hoj samt otroligt snygg, men den känns inte lika tajt som 996an. Det är min upplevelse i alla fall...
 
Bästa sättet att ha hojen ifred är larm. Spyball eller liknande. En kompis införhandlade en Repsol CBR 1000. Parkerar den i ett inte alltför trevligt område. 1:a veckan tjöt den 3 ggr, efter det har den fått stå ifred.
 
kjellon skrev:
2232421 Det var inte din jag såg, upptäckte din profilbild. Hade jag sett den hade polarna fått dra mig ifrån platsen.
Var faktiskt ute och körde en -00 996:a häromdagen. Måste nog säga att trajjan blir lite som en padda i höga farter jämfört med Duccen. Duccen spetsar till sig lite mer i högre farter. Samt att cykeln är ju smal som satans!! underbar kontakt med cykeln. Detta måste jag säga att jag upplevde som oerhört positivt.

Till alla trajjafans....
Absolut inget fel på Daytona, underbar hoj samt otroligt snygg, men den känns inte lika tajt som 996an. Det är min upplevelse i alla fall...

Testa en 999, hade själv "gamla" hyper tidigare. Förut var jag skeptisk som f-n till nya designen, men den har verkligen växt fram. Hojen i sig tycker iallafall jag känns riktigt bra. Lättkörd som tusan och riktigt bekväm (om man nu bryr sig om sånt).
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top