ursäkta.. men.. sporthojbil kanske?

BadToy skrev:
Swedie! Snacka med Ga:svarten på PMC tror att han kan en hel del om dom där... Han har tävlat/tävlar me en sån där :)

//Simon

tack.. ska klura på om om jag ska ta o köpa mini lite senare dock.
ska nog köpa en pickup istället...

hjälp mig hitta en pickup för UNDER 10.000kr i bra skick :)
sen kan jag köpa en mini å sätta på flaket på pickupen.. lol

En kille i min gargeförening är kojafanatiker och har bla en med turbo och 155kusar som går som ett troll!. :eek:

en sån med en Retta motor eller liknande 1000cc + så blir den väldigt lik en Abbarth

Tack vare att hjulen "Sitter ute i hörnen" så får man dra förvånadsvärt mycket med den, men inte mer än vad bilen väger.

Swedie: Köp en och sen ringer du Erik Marklund och köper busa-motorn på 583 hästar. Då lär det röra på sig lite lagom...

Hehe, sådana har man snurrat några mil i.
1275 GT motor?

Om du köper finns det en passande dekal att klistra dit. "Hårdingar kör ofjädrat"

1300cc? De fanns ju med originalmonterad motor på 1275cc. (Om jag minns rätt 110 hk (osäker).)
Då kan du ju inte nöja dig med att gå upp till 1300! 25cc extra?

Edit: Bamse hann före med 1275.

Köp en riktig bil istället.....

Bifogat

• bmw750.jpg
    bmw750.jpg
    27.4 KB · Visningar: 113
Robban_C skrev:
1300cc? De fanns ju med originalmonterad motor på 1275cc. (Om jag minns rätt 110 hk (osäker).)
Då kan du ju inte nöja dig med att gå upp till 1300! 25cc extra?

Edit: Bamse hann före med 1275.

1275ans hästkrafter varierade lite beroende på årsmodell.
Men i de sista modellerna lämnade de hårresande 76 hk.

Ett ombygge som vi pillade med så hängdes det dit Webrar, effektgrenrör, "vildare" kam, luxiösa tändkablar etc. Den bromsades till 103 hk vill jag minnas.
Räckte gott och väl :)

Är oxå lite av en koja fantast o hittade hårresande grejer i england motor på 160häst helt komplett med rakskuren vxllåda m.m. färdigt att lyfta i bilen o köra...vill minnas att det inte kostade så fasligt mycket...det måste röra på sig bra asså..och väghållningen behöver man juh inte göra något åt då dem går som gocarts redan orginal..

haha! Var inte meningen som raggbil. Jag hade en Geo Metro i USA, typ en Suzuki Swift å jag diggade den bilen en hel del för den var så tokkul att köra på kurviga vägar med!

Swedie skrev:
eh? kan man kanske sätta dit dragkrok o göra det eller?

jag vet inte mycket om biiilar.

Vissa av oss har redan listat ut det :)

Swedie, nu är det dax att snacka det stora allvaret.

Ska du envisas med att titta på billig skit på bilfronten så borde du nog ge upp alla uddabilar man kan tänka sig. Inga bubblor, Mini Cooper, Folkabussar, Fiatar osv. Att ens fundera på en engelsk bil som bruksbil?? Vem ska hålla den vid liv åt dig?

Köp en gammal 740 eller Ford runt -90, om du vill handla för under 10 lök men samtidigt få en bil som går att hålla i trafik utan alltför stora problem. Fordarna krånglar visserligen lite emellanåt men är skrattretande billiga att köpa och underhålla.

EDIT/
Swedie skrev:
.....

hjälp mig hitta en pickup för UNDER 10.000kr i bra skick :)
sen kan jag köpa en mini å sätta på flaket på pickupen.. lol

Nejnej, det är en helt verklighetsfjärn ide. Går INTE!
Köp en av ovan nämda med dragkrok och hyr kärra när du behöver...

Last edited:
jao! Blir inge mini iaf ännu... lol

Har hittat en Isuzu Pickup från 1990 med trasig startmotor. Är det lätt å fixa?

Swedie skrev:
jao! Blir inge mini iaf ännu... lol

Har hittat en Isuzu Pickup från 1990 med trasig startmotor. Är det lätt å fixa?

Byta startmotor är nästan alltid lätt, men jag vet inte vad den kosta. Isuzu och Mazda-pickisarna från den tiden får lasta hur mycket som helst, är svåra at hitta delar till och går tråkigt som fan.

Du har hela vinterna på dig, varför måste du ha en pickis nu när säsongen är över?

Ne!:. hittade en Isuzu pickup .. 1990 för 12.000kr.. å den har defekt startmotor... kan det innebära andra gömda problem?
vad kan en sån kosta i försäkring?

anledningen till att jag ska ha pickup är just för att kunna köra runt min hoj, samt om jag flyttar till Spanien vill jag kunna ta med mig så mycket grejjer som möjligt i ett lass.. utan släp.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra