Ursäkta avbrottet på SH

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld Yamaha R7 -24 =(
Hejsan! Det var ett litet avbrott nyss på grund av ett fel på en tabell i databasen. Det behövde åtgärd där hela publika delen av sajten stängdes ner för att få resurser nog att göra en reparering.

Allt blinkar nu grönt och det är bara att köra på igen :tummenupp

Blev alldeles panikslagen och kallsvetsdes när jag inte kom in, måste ju få min dagliga dos va faaeen :D , skönt att det funkar igen :tummenupp

Jag vill bli kompenserad, jag tappade 20min på att sitta o vänta, du får bjuda på lunch så är vi kvitt. :tummenupp

otroligt segt på alla håll och kanter just nu..

är det vara tillfälligt ?

tex så kommer inte smileys listan till höger upp utan det blir bara röda kryss ??:va

edit: nuu hoppade det igång också..:tummenupp

Last edited:
I uppstarten då all cache är rensad, så kan det bli lite segt så här i början. Det bör komma igång snart och bli iaf "som vanligt".

Tyvärr så är jag ingen expert på att optimera mysql, men tycker att min senaste ändring som varit aktiv några månader nu faktiskt funkat rätt bra.

I uppstarten då all cache är rensad, så kan det bli lite segt så här i början. Det bör komma igång snart och bli iaf "som vanligt".

Tyvärr så är jag ingen expert på att optimera mysql, men tycker att min senaste ändring som varit aktiv några månader nu faktiskt funkat rätt bra.

Hej Johnny !
Jag har problem med att lägga in bilder på min tråd om favicon på datorsidan..
Vad kan det bero på?
MVH
Roffe

I uppstarten då all cache är rensad, så kan det bli lite segt så här i början. .... Tyvärr så är jag ingen expert på att optimera mysql....
Japp, nu e de segt som sirap, men annars har det fungerat mycket väl.

En gammal chef till mig sa "Don't fix if it's not broken"... Brukar tänka på det innan jag bestämmer mig för att "optimera" något som fungerar. :D

God fortsättning!

Hej Johnny !
Jag har problem med att lägga in bilder på min tråd om favicon på datorsidan..
Vad kan det bero på?
MVH
Roffe
Följer du riktlinjerna för vilka typer av bilder man får ladda upp, så ska det funka :) Det kan oxå varit en temporär hicka på servern som stoppat dig.

Så testa igen om bilderna är enligt reglerna.

Om någon som läser detta är expert på att optimera servrar, hör av er... behöver tuning gjord då något hänt efter databaskraschen. Allt går mycket segare. Det är inte bra för varken mig, sh eller er medlemmar.

Om ni inte är medlem, hör av er på swedie at sporthoj.com. Ersättning per faktura, om sådan önskas :)

Nu löste jag problemet... slut på filutrymme! Bah. Det var nog bland det sista jag trodde det skulle vara. Eller, ja det var det sista.

Så VRM Roffe, nu kan du ladda upp bilder :)

För mig betyder detta att det vore på plats att ordna mer utrymme för SH-servern.

ursäkten godtas.
men gör ej om det. inte lätt att sitta här med en pundares abstinens för utebliven fix bara för att SH ej vill fungera.
hoppas du/ni förstår oss hoj åkare och erat ansvar att hålla oss med en fungerande sida då den är väldigt beroende framkallande och vi hoj åkare behöver vår dagliga fix (typ flera gånger om dagen).

skämt och ironi nivån var hög i detta inlägg för er som ej fatta det.

Nu löste jag problemet... slut på filutrymme! Bah. Det var nog bland det sista jag trodde det skulle vara. Eller, ja det var det sista.

Så VRM Roffe, nu kan du ladda upp bilder :)

För mig betyder detta att det vore på plats att ordna mer utrymme för SH-servern.

Tack SVIDI !
Dan är räddad........:tummenupp
/R

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage