Urninja vs. Daytona.

URRninja

Centrum för byggnadsvård
Gick med
11 Jul 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Gpz900r och XTZ 750
Urninja - 3 N'Lasses Daytona - 0

Så har man fått den engelska kvalitetsknarren :rolleyes: att tappa en cylle igen. Lasse låg bakom mig på väg från Tierp och som ett brev på posten blev trippeln en twin :slicka . Det är alltså andra gången hans spjäll vibrerar loss när jag ligger framför. Och med gårdagens backspegel är det alltså tre gånger. Fast jag körde ju inte Intrudern den här gången så det var faktiskt inte mitt fel.

Du Lasse, Loooctite :hej :tummenupp
 
Urninja skrev:
Urninja - 3 N'Lasses Daytona - 0

Så har man fått den engelska kvalitetsknarren :rolleyes: att tappa en cylle igen. Lasse låg bakom mig på väg från Tierp och som ett brev på posten blev trippeln en twin :slicka . Det är alltså andra gången hans spjäll vibrerar loss när jag ligger framför. Och med gårdagens backspegel är det alltså tre gånger. Fast jag körde ju inte Intrudern den här gången så det var faktiskt inte mitt fel.

Du Lasse, Loooctite :hej :tummenupp

Jag instämmer, Locktite! :whip
 
Igen ..?!

Dags att byta hoj Lasse ? Eller kanske låsa (med loctite) spjällen fullt öppna :eek: så dom inte vibrerar loss. Ett alternativ till kan ju vara att skaffa en cylle till så vibrationerna försvinner......

//B
 
Bear skrev:
snip ...Ett alternativ till kan ju vara att skaffa en cylle till... snip
Över min döda kropp! Jo, ett alternativ finns dock med 4 cylindrar: MV Augusta!!! :bow

Ska plocka isär hojen en (sista??) gång till och fan i mig SVETSA fast skruvjäveln så att inte ens en UrNinja på en HD med big-bore kit och raka rör kan vibrera loss skruven!!!! :fakta
 
n'Lasse skrev:
Över min döda kropp! Jo, ett alternativ finns dock med 4 cylindrar: MV Augusta!!! :bow

Ska plocka isär hojen en (sista??) gång till och fan i mig SVETSA fast skruvjäveln så att inte ens en UrNinja på en HD med big-bore kit och raka rör kan vibrera loss skruven!!!! :fakta

Helt rätt stå på dig, du kan ju int överge din Triumph för en sushiätare! Det finns ju förstås ett annat 4cyl alternativ, TT600, men den kanske har en för liten motor för hästälskande knuttar :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top