Urladdning av batteri!

Lugi82

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Hoj
Suzuki GSXR 600 K1
Har problem med laddningen av batteriet. Får 1 gång i veckan ladda batteriet. Måste ha en i reserv under passagerar sitsen i fall ena laddar ur under åk. Modell Suzuki GSXR 600 K1.

nån säkringsfel? nån kabel?

e rätt ny i det här så uppskattar all hjälp. :)

tack på förhand

Är du säker på att det är batteriet? Får du ingen ström alls efter ett tag eller drar belysning och allt igång men inte motorn?

ganska säkert på att den laddar ur efter ett tag när man kör...
har jag parkeringslysen under körning så håller batteriet längre, har jag halvljus så håller den mindre...
allt går igång när batteriet inte är urladdat. har två st batterier och det är exakt likadant med båda... laddar ur efter ett stunds åk. hmm hoppas du fick svar på din fråga och har förhoppningsvis nått tips :)

ganska säkert på att den laddar ur efter ett tag när man kör...
har jag parkeringslysen under körning så håller batteriet längre, har jag halvljus så håller den mindre...
allt går igång när batteriet inte är urladdat. har två st batterier och det är exakt likadant med båda... laddar ur efter ett stunds åk. hmm hoppas du fick svar på din fråga och har förhoppningsvis nått tips :)

Det är inte så att båda batterierna bara är gamla och lite halvkassa båda två?

nää det tro jag inte, köpte dom i april 2012... jag vet att vid tidigare service så kollar dom om batteriet laddades och då sa dom att den laddas. men om det är så varför ladda den ur?

Det låter som att generatorn INTE laddar / laddar för lite och att batteriet driver allt på hojen så som lysen osv eftersom du märker en skillnad på batteritiden om du har lysen på eller inte, vilket det inte ska göra om allt är sjyst.

Ring Yamaha o säg vilken hoj du har och ditt problem och se om du per telefon kan få tips hur du kollar att din generator är ok, eller ännu bättre om nån i detta forum kan förklara hur man testar det.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT