Urban Exploration

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Har vi några tunnelkrypare här på forumet?

Har själv alltid faschinerats av att krypa runt på ställen där det inte är meningen att man skall vara. Det var många år sedan sist, men efter att ha läst en del på nätet så har lustarna väkts till liv på nytt.

Någon som sysslar med sånt här i Sthlm? Finns det några bra ställen som inte är igenbommade? Har läst en del om Akay templet, men det verkar vara stängt (var uppe och kollade på lunchen).... Någon som varit där?

Nog har man varit och utforskat en del när man var yngre och blev jävligt sugen för ett tag sen, måste bara bli lite mindre fet först.

Edit: om man kollar på såna bildgallerier där folk varit i japanska kloaker eller vad man nu ska kalla det så blir man riktigt sugen. Sjukt coolt.

Last edited:
Mhmmm. Jag har också sett de där japanska bilderna. Sånt hittar man nog inte i Sverige. Jag har dock släpat mig runt i några gamla nedlagda gruvor/oljedepåer/pumpstationer. Rätt spännande faktiskt!

honkiie skrev:
Nog har man varit och utforskat en del när man var yngre och blev jävligt sugen för ett tag sen, måste bara bli lite mindre fet först.

Edit: om man kollar på såna bildgallerier där folk varit i japanska kloaker eller vad man nu ska kalla det så blir man riktigt sugen. Sjukt coolt.

Starstriker skrev:
Mhmmm. Jag har också sett de där japanska bilderna. Sånt hittar man nog inte i Sverige. Jag har dock släpat mig runt i några gamla nedlagda gruvor/oljedepåer/pumpstationer. Rätt spännande faktiskt!
Hittade ett litet runt hus uppe på ett berg och så fanns det en lucka med en stege som gick sanslöst långt ner i marken, där nere var det väl som bara ett stort utrymme och så kunde man ta sig ut genom en stor port. Det var nå militärt grejs iallafall och eftersom man inte orkar gå uppför stegen måste man ta sig ut under ett taggtrådsstängsel. Sen har man varit vid en massa trasiga hus vid ett kraftverk också med massa stora rostiga tankar och helvete, hittade en grotta efter ett stängsel också som det var vatten i, är grymt sugen på att ta en båt och kolla lite längre in men då ska man nog ha rep också. Det var inte en naturlig grotta och det är ett elkraftverk :gnissla Kan bli tråkigt att hamna i en turbin. Svinkul med lite äventyr men man ids ju som inte göra såna grejer längre :)

Det finns ett forum för detta på flashback.. Lite rolig läsning, men är det nåt vuxna gör verkligen?

Hultan skrev:
Det finns ett forum för detta på flashback.. Lite rolig läsning, men är det nåt vuxna gör verkligen?

Jajjamensan. Det var säkert 10 år sedan sist och nu är jag 34. Blir man haffad är det inte lika oskyldigt längre. Man kanske blir tagen för att vara terrorist elelr nåt.

Alla andra sk "vuxna" kan ju sitta hemma med sina alfapet eller gnida på bilen med det nya bilschampot. Jag kryper hellre omkring i grottor.

det är le parkou (stavning) som gäller nu för tiden, det går ut på att göra matrix hopp och stund på räcken och väggar i städar. (kul när man har testat några gånger utan att slå sig) hemsidan

Ska utforska lite i Lettland i sommar. Gamla ryska bunkrar osv på våran mark. :) Rätt häftigt och kika på gamla skyttevärn och pansarvagnsförråd.

Blir en hel del bilder, sitter minnet där det ska så kan det komma upp lite bilder här till sommaren.

Bjuder på en liten förhandstitt på ett gammalt ryskt soldat samhälle.

Befinner mig alldeles för mycket i bergrum, tunnlar och vattenvägar på arbetstid.... När jag är ledig vill jag se dagsljus!! :rolleyes:

-Rosen- skrev:
det är le parkou (stavning) som gäller nu för tiden, det går ut på att göra matrix hopp och stund på räcken och väggar i städar. (kul när man har testat några gånger utan att slå sig) hemsidan

Inte alls samma sak. Inte ens i närheten.

Det finns/ fanns ett eget (svenskt) UE-forum med en del bilder. Har dock tappat bort adressen, så om nån vänlig själ har den är det bara att slänga upp den bitte.

Wiseguy skrev:
Vad jobbar du med ?
Behöver ni folk ?
Iofs kanske lite lång att pendla till Umeå. :tungan

Jobbar med underhåll av turbin/generator (+allt möjligt annat) på vattenkraftanläggningar.. Njae vi behöver nog inte folk för tillfället men förhoppningsvis inom en inte allt för avlägsen framtid... Men som sagt vår verksamhet finns ju bara i norrland!

McB skrev:
Inte alls samma sak. Inte ens i närheten.
okej, tänkte bara på att man ser nya delar av stan när man letar efter ställen att träna på. går UE ut på att leta igenom gammla fabriker och sånt eller. typ leka äventyr fast när man är vuxen?

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back