Ups.... påkörd bakifrån

Aj fan:P det finns en hel del filmer på youtube när folk krockar just såhär... är livrädd för att nån av mina polare ska göra så med mig när vi är ute och kör... nån som wheelar och inte hinner bromsa när de går ner.

Man tycker folk borde ha bättre koll efter en tävling är avslutad... eller har jag missat något väsentligt :confused:

Ser ju ut som om båda klarade sig relativt väl....

ja fy fan så jävla illa att bli påkörd av nån bakifrån som inte ser framåt, men lika illa när nån jävel framför bara svänger ut framför en o så , jag har vart med om båda :gnissla

Sett det där live en gång. Riktigt rugigt är bara förnamnet:gnissla

Var med om det live på A-torp. Jag körde c:a 130 med min ER 6 och han nästan 200 med cbr 1000.
Jag hade tur, det blev bara en svullen handled och förstörd hjälm och skrapat skinnställ.
Han bröt tyvärr sitt lårben.
Båda MC blev förstörda.

Last edited:
Var med om det live på A-torp. Jag körde c:a 130 och han nästan 200.
Jag hade tur, det blev bara en svullen handled och förstörd hjälm och skrapat skinnställ.
Han bröt tyvärr sitt lårben.
Båda MC blev förstörda.

Jo, jag hörde om det:rolleyes:

Brukar dem inte, på bandagar, dela in förarna i långsamma respektive snabba grupper:va

Last edited:
Det där påminner mig väldigt mycket om i somras... Förstörde ju hela sommaren det.

Finns ju en äldre video på youtube där en kille wheelar och kör rakt in i sidan på en som ska svänga av vänster i en korsning. Gjorde en snabb sökning men hittade det inte. Otrevligt är bara förnamnet.

Jag har nästan varit med om samma sak. Vi var påväg hem ifrån Lelle. Dom som körde framför mig bromsade in och det gjorde jag med men han som låg bakom mig missade detta totalt. Så det var inte många centimer ifrån att han klippte mig..

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back