UPS leverans?

Boris

Death on the dancefloor
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
NULL
Jag har beställt lite grejs som ska levereras till mig via UPS.
Jag har för mig att de brukar leverera hem till dörren, men vad händer då om man inte är hemma? Lämnar dom något medelande?

Jag beställde grejer från USA för ett tag sen minns dock inte vilka som levererade men jag var inte hemma och de lämnade inget medelande utan efter många samtal kom det fram att sakerna legat på busstationen en vecka. Det är det jag vill slippa.

Så suger UPS eller?

Handskats med UPS ett flertal gånger. Då det behövts tullat för något, har de ring o sagt det, samt tagit betalt via telefon. Då, om du inte är hemma, kan de lämna varan på nått ställe.

Får du ett tracking nr så vet du om det har kommit ett paket eller inte, och hur långt det kommit. Märker du att du inte är hemma så slå en pling till dem.

Det bästa med ups är att de är snabba. rekordet är ett par skor från usa som tog 3dagar att få!

UPS var här för 5 min och "droppade" mitt nya skinnställ. Dom ringde innan dom kom.

Mitch Hedberg: I love the FedEx guy, cause he's a drugdealer and he doesnt even know it... and he's always on time...

:rofl

Vid beställningar som skickas med UPS, DHL, TNT, FedEx etc är det bästa att lämna sin arbetsplats adress. Då blir det inget strul eftersom ovanstående firmor inte levererar kvällstid.

Oavsett lämnar dom meddelande eller ringer och kollar av. :tummenupp

(så jävla skönt att slippa kånka hem grejerna...)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg