UPS-Framgaffel på RF 900?

aBuseMe

En blöt man är inte rädd för regn.
Gick med
26 Oct 2004
Hoj
Hayabusa
Hej, jag undrar om det är någon som vet hur en så kallad UPS-framgaffel från tex GSX 1100 R årsmodeller 92-94 passar på en RF 900 R -95? Behöver man modda något eller är det så att de kan passa rakt av? Eller vet någon om det finns en som passar rakt av?

Tacksam för svar

skruvis skrev:
Jag vet tyvär inte om en sådan passar rätt av, men kolla om det är samma styrlager på UPS gaffeln som på din.. kan vara en bra start.

Jag har ingen gaffel att kolla med. Tänkte se här om någon visste om det fanns någon gaffel som passade utan större mod...men tack i alla fall

Clirre skrev:
Hej, jag undrar om det är någon som vet hur en så kallad UPS-framgaffel från tex GSX 1100 R årsmodeller 92-94 passar på en RF 900 R -95? Behöver man modda något eller är det så att de kan passa rakt av? Eller vet någon om det finns en som passar rakt av?

Tacksam för svar

En GSXR 1100 90-98 gaffel borde passa utan några problem, bromsoken och framhjulet med skivor från RF borde funka bra på USD-gaffel. Det du behöver är gaffelbenen, kronorna och styrena. En 1100gaffel är att föredra, då den är 3-4cm längre än 750gaffeln och den har styret monterad över gaffelkronan precis som RFèn.

Clirre skrev:
Jag har ingen gaffel att kolla med. Tänkte se här om någon visste om det fanns någon gaffel som passade utan större mod...men tack i alla fall

Tänkte mer på att kolla om reservdelsnumret är samma både för den tilltänkta styrkronan & din egen.

skruvis skrev:
Tänkte mer på att kolla om reservdelsnumret är samma både för den tilltänkta styrkronan & din egen.

99% av alla Suzuki före 96 har samma styrlager. GSXR 750 96 fick en annan typ av lager som sedan TL1000, Hayabusan mf fått senare.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back