UPS Expressfrakt från HK

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Hoj
Khggy
Nån som känner till det?

I alla fall, från vart tar svenska posten över frakten och hur får jag fram Kolinummret som paketet får här i sverige?

Litar inte på UPS´s hemsida, visar fraktvikt som är ungefär 1/3 av riktiga vikten + "Location" inte har förändrats sedan igår morse, sakerna borde ligga på arlanda nu, eller kanske flyga plan, inte ligga på något jäkla inlämningsställe i HK. :mad:

Fast det kanske är UPS som kör hela vägen? Vet att "Speedpost EMS" går med skräpposten här i sverige (skräp eftersom att dom tar 3 dagar på sig att köra 1mil från tomteboda med sakerna i express) :4skrika

Ring till deras kundcenter och fråga.

Jag beställde från england och fick ett email med kollinummer. Paketet skickades från England på Tordag, var i Stockholm på Fredag och levererades till Sundsvall på Måndag mitt på dagen :tummenupp

The-PatriX skrev:
I alla fall, från vart tar svenska posten över frakten och hur får jag fram Kolinummret som paketet får här i sverige?

Beställde man från USA och valde USPS och "express" som frakt fick man lördagsutdelning till dörren, iaf för 6 år sen. Nån som vet om det har ändrats?

andersbrink skrev:
Beställde man från USA och valde USPS och "express" som frakt fick man lördagsutdelning till dörren, iaf för 6 år sen. Nån som vet om det har ändrats?

Inte svar pa din fraga, men USPS har lordagsutdeling har i USA iaf.

Lugn skrev:
Inte svar pa din fraga, men USPS har lordagsutdeling har i USA iaf.

Precis, i USA funkade det iaf för 2-1/2 år sedan, då jag flyttade hem till Sverige igen. Däremot har/hade inte UPS eller FedEx helgutdelning.

andersbrink skrev:

Posten har lördagsutdelning på expressbrev, var så för nåt år sen iaf.

Dom borde fasen ta och byta namn, villseledande med "Express" för EXPRESS MY ASS

Date/Time........||......Location....................||..............Activity

Jan 31, 2005....||.....CHEUNG SHA WAN, HK....||..........PICKUP SCAN
3:41 P.M..........||..............HK....................||....BILLING INFORMATION
5:58 A.M..........||.....................................||...........RECEIVED

Många punkter :)

Express my ass som sagt när sakerna ligger kvar på ett och samma ställe i 32 timmar :mad: :4skrika.

Jo dom har leverans på lördagar på UPS.

Ring och sag som det ar: att du misstanker att ett halvt kilo sprangdeg rakade hamna i ladan av misstag sa ska du se att de letar reda pa paketet at dig...

Mer seriost, sa kan jag meddela att tiden for dessa scan-punkter inte alltid uppdateras live utan uppgifter kan ibland hamna pa natet langt efter att paketet passerat en sadan station. Dessutom finns ju alltid risken att paketet fastnar i tullen ett tag innan det scannas som mottaget. Hur kul som helst...

Lugn skrev:
Ring och sag som det ar: att du misstanker att ett halvt kilo sprangdeg rakade hamna i ladan av misstag sa ska du se att de letar reda pa paketet at dig...

Mer seriost, sa kan jag meddela att tiden for dessa scan-punkter inte alltid uppdateras live utan uppgifter kan ibland hamna pa natet langt efter att paketet passerat en sadan station. Dessutom finns ju alltid risken att paketet fastnar i tullen ett tag innan det scannas som mottaget. Hur kul som helst...

Jo nog fasen kommer det hamna i tullen allt. Det vet jag :), räknar med att de ligger där i ca 2dygn först innan det skickas vidare.

Aha ok, trodde det uppdaterasdes direkt när paketet passerar en station, men men, tydligen inte :(

Ok, hade visst fel.

Det blev express, verkar som sakerna inte hamnade i tullen :banana.

UPS kom med prylarna imorrse vid 8 tiden. Och gissa vad, jag sov :död.
Skit, inte hemma imorrn på dagen, får åka och hämta det själv, Hem till Dörren leverans my ass :mad: :mad:

:rolleyes:

Nån som vill lira lite "riktigt" "cs" nu? :tungan

Jag som just höll på att dö av nyfikenhet angående ditt paket med tennsoldater. :hihi

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN