Uppstignings teknik

Brukar köra på den här taktiken:

stilt.mutant.jpg

Lätta att ta med bara dra fast med stripes/kardborr på sidan sen, funkar även som en skydd om du skulle klota!

kurre3 skrev:
Jag brukar be någon i närheten lyfta upp mig på R6an.

Aha, vad synd att du var vingklippt då :3freak . Såg på avataren din, men är det inte lite svårt att få i växlar och sådär eller är den modifierad med variator drift?

Mini chopper kanske vore nogåt för mig :tummenupp . Nehdå, det ska nog gå bra detta säg, det är just det att jag är rädd för att den ska tippa när jag kliver på fotpinnen, och jag är rädd för att repa hojen, det var därför jag frågade, visst tar jag mig upp utan att behöva stöna alldeles för mycket men ville veta om ni hade någon speciell teknik för att komma upp utan att repa. Men då vet jag att det bara är att svinga och hoppas på att man inte repar den.
Så tack för alla svar :yoparty
Det har minst gt urartat till en ganska rolig tråd, men det bjussar jag på :tummenupp

Hinkas skrev:
Ja, din version hade ju varit klart häftigast utanför kiosken, köra en sådan där jackie-chan-action-hero spark rätt upp i luften, stå och väga lite på den samtidigt som man rör vänster foten lite så att man sakta glider fram till hojen och sedan fälla ner det sakta, risken är ju att det inte går när man har skinnställ på sig bara :3freak
Neh, jag får helt enkelt börja träna upp vigheten så att jag också kan böja benen emellanåt :hihi
Några tips på någon hemsida med enkla övningar för att träna vighet i benen?

Split och spagat? :)

Varje kväll kallstretch men ta det lugnt så du inte drar sönder någonting :3freak

prise skrev:
Split och spagat? :)

Varje kväll kallstretch men ta det lugnt så du inte drar sönder någonting :3freak

Ja, man vill ju inte låta som en tjej när man är klar och ska upp på hojen :tungan .
Stretchning blir det ikväll, split och spagat =). Träna upp vighet lite mer så jag kommer högra upp med benet så är det ju ingen risk att jag repar hojen =).

Nu har vi kommit till en annan mycket viktig sak inom motorcykelintresset nämligen AVSTIGNINGEN!!!

Om man nu är kort så föreslår jag att man stannar hojen på gräsmattan och helt enkelt dyker av hojen (akta bara så inte hojen välter över dig).

Last edited:
Använder mig av min trimmade radiostyrda helikopter, samt en sele.

Silwer skrev:
Nu har vi kommit till en annan mycket viktig sak inom motorcykelintresset nämligen AVSTIGNINGEN!!!

Om man nu är kort så föreslår jag att man stannar hojen på gräsmattan och helt enkelt dyker av hojen (akta bara så inte hojen välter över dig).

Ja avstigningen blir jo också ett problem, men det ska nog lösa sig, får luta mig frammåt på tanken och svinga benet bakåt och över. Ska nog gå det också :tungan

Silwer skrev:

det där med å kliva av är en mkt speciell teknik, går bra här hemma, svårare när man är nån annan stanns, har en gungställning, som jag tagit bort gungorna på, kör under den, reser mig upp å tar tag i stången som gungorna normalt hänger i, sedan är det bara att hoppas att hojen ställer sig på stödet, som man självklart har fällt ner innan man hoppar av. :tummenupp

Fluxir skrev:
det där med å kliva av är en mkt speciell teknik, går bra här hemma, svårare när man är nån annan stanns, har en gungställning, som jag tagit bort gungorna på, kör under den, reser mig upp å tar tag i stången som gungorna normalt hänger i, sedan är det bara att hoppas att hojen ställer sig på stödet, som man självklart har fällt ner innan man hoppar av. :tummenupp
Ja, det är inte så jävla lätt som folk tror:lol

Silwer skrev:
Ja, det är inte så jävla lätt som folk tror:lol

problematiskt som fan när man itne är hemma, måste leta reda på nå bra träd eller något först, krångligt som fan när man ska tanka... :3freak

Nu ska vi se här, verkar inte som någon användt min teknik (använder den inte jämt, men händer ibland).

Jag stiger på hojjen från vänster (finns det nån som stiger på från höger?), lägger i ettan, sätter vänster fot på fotpinnen och låter hojjen dra iväg. När man väl fått balans på hojjen kan man lugnt å sansat sätta över höger ben! :tummenupp

Har man gjort det nog många gånger ser det riktigt stiligt ut :D

Samma sak fast tvärt om när man stiger av, det använder jag typ jämt. Fast de e ju klart, då kör jag ju en moppe där man kan sitta rak i ryggen.

nä men om de är som du säger att du har problem att ta dig upp på hojen...
är inte det lättaste att sänka hojen ite i fram och lite ibak då(om det är ställbara dämpare vill säga)..

lycka till:)

Jimmy_N skrev:
nä men om de är som du säger att du har problem att ta dig upp på hojen...
är inte det lättaste att sänka hojen ite i fram och lite ibak då(om det är ställbara dämpare vill säga)..

lycka till:)

Det har jag oxå funderat på, jag når ju ner när jag sitter på den, även om det är ganska knappt, så sänka den 2cm fram och bak skulle ju kunna vara någonting, tror nog det skulle underlätta massor också. Får hem och kolla, annars får jag väl slänga i lite cement bak i cutsen :tummenupp

Jag lyfter benet över bakskärmen på både motarden och crossen. Är aldrig några problem, varesig i skinnställ eller crosskläder.

När skinnstället var nytt så fick man däremot lyfta benet med handen för att få över det över bakskärmen.

UrbanTiger skrev:
Kör med Doggy style (lyvt på benet) :tungan
Två varianter:
1. Rundspark (round house kick, mawashigeri), balansera på vänster ben och svinga höger benet över kutsen/sadeln bakifrån.
2. Sidospark (side kick, sokto), Balansera på vänster ben ca 1 meter vid sidan om hojen. Res bener rart uppot och fäll sedan ner det på andra sidan sadeln.

Träna på :banana
taekwondo utövare bland oss :tummenupp

Emmi skrev:
Jag lyfter benet över bakskärmen på både motarden och crossen. Är aldrig några problem, varesig i skinnställ eller crosskläder.

När skinnstället var nytt så fick man däremot lyfta benet med handen för att få över det över bakskärmen.

Då är du ganska
flexible-au-travail.jpg
, huh?

:)

Hinkas skrev:
Hmmm, sådär kan då rakt inte jag göra!

Annars kan du ladda såhär..
1739.jpg
och sen slunga upp dig på Cometen!

Då kommer du att va
Captain%20Cool.jpg
vid korvmojjen dessutom!

Bild-rebus? Vad är det?

Hehehe, risken att jag kommer kunna göra sådär innan jag dör är nog ganska liten ;). Troligtvis kommer jag sluta leva i samband med att jag testar göra sådr, så jag säger nog pass på den ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman