Uppstignings teknik

Hinkas

Sege säger: KÖR!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Mellan hojar
Hur gör ni när ni kliver på hojen? Bara kastar ni över benet eller är ni som mig, ganska korta och smidig ungefär som ett gäng tegelstenar i hög och måste ha hojjen på stödet och kliva på stegpinnen upp?
Visst kan jag också svänga över benet, men risken är att jag repar baken på hojen, plus att jag måste ha hojen nere på stödet då också för lutar jag upp den blir den för hög och ostabil att svänga över benet, tycker det känns lite ostadigt :3freak
Tips på tips hur ni gör eller helt enkelt idiot förklaringar mot mig mottages gärna :hihi .

P.S. Kanske man helt enkelt får träna upp vigheten :martialar

Är du på riktigt ¿
Inte för att vara elak men hur kort är du?
Själv lyfter jag bara över benet men min femåriga dotter ställer sig på fotpinnen och klättrar upp, kanske kan göra en instruktionsvideo hur hon gör och lägga upp :hihi

Jag tar på mig hojen, blir ett med min maskin, sen tar den mig till njutningens höjder...... :Bugar

Brukar dra benet över toppkåpan.

Prova att böja i knäleden och lägg typ knät på sadeln, då klarar du cutsen.

Jag brukar ha en oxford-väska på passagerardynan ibland, då är det riktigt jävligt... Man står på sidan av hojen vänd mot den. Sen pendlar man högerbenet tre-fyra gånger för att få upp tempot. Till sist sparkar man upp benet så högt man kan och flyttar kroppen framåt mot hojen. Det hela brukar sluta med att benet hamnar med vaden på sadeln, sen är det bara att krångla sig upp på hojen. 9 gånger av 10 får jag sendrag i låret.

Ta sats o hjula upp på den.. :rock

demo:
Hjula.jpg

..brukar funka. Jag rekommenderar dock att använda kuk/vagina-skydd a.k.a. suspensoar =
cup-bulls_eye.jpg

...fan, nu har ALLT om MC diskuterats på sporthoj.com.. :hihi

Last edited:
När man kliver av hojen är det dubbel saltomortal som gäller, by the way..

saltomortal.jpg

Självklara grejer vettu.. :rolleyes:

Hinkas skrev:
..måste ha hojjen på stödet och kliva på stegpinnen upp...

Har du en sådan på din hoj så är väl det perfekt för dig att använda den? Hur ser de ut förresten? :3freak

Jag kliver över, men det är ju som du säger en fråga om ens längd.
Jag är inet jättelång (183) men inte fasen måste jag på någon hoj jag kört kliva på fotpinnen innan jag sitter i sadeln.

Ovana personer som ska provsitta sporthojar sparkar fan nästan alltid till bakdelen på hojen när de ska kliva på, ibland fast man säger åt dem att se upp.

Ja, det är väl det det handlar om, ovana. När jag körde cross (som har 20cm högre sitt höjd" så var det ju fasiken inga problem att kasta över benet. Det där med att hjula på den var ju en idé, bara det att jag aldrig har kunnat hjula :/.
Neh, det är bara hem att träna.
Stegpinne=fotpinne, kanske jag som täntke lite för kort när jag nämnde den ;). Tack för alla svar, idiotförklaringar och vettiga svar ;). Lite roligt måste man ju få ha på jobbet och då sitter en ordentlig idiot förklaring på plats, det där med hjulningen var också rätt skoj ;). Lite små fniss blev det allt.
Tack ska ni ha, nu känner jag inte av min förkylning (och mit sträckta innan lår) lika mycket =)

Edit: Min längd: 171.5cm

annars kan du prova metoden jag kör när det e fullpackat bakom..rak spark rakt upp mot sadeln samtidigt som du hoppar fram..
risken med detta är att de blir för lågt o man sparkar omkull hojen :hihi

kliver över som "vanligt" fote över bakändan på sporthojen o på offroaden så en rejäl höjdare över baken som vid viss trötthet orsakar snea blinkers.. :D

jag övar för fulla muggar i garaget på att svinga benet över tanken.. precis som en fräsig cowboysare..
:)

UrbanTiger skrev:
Kör med Doggy style (lyvt på benet) :tungan
Två varianter:
1. Rundspark (round house kick, mawashigeri), balansera på vänster ben och svinga höger benet över kutsen/sadeln bakifrån.
2. Sidospark (side kick, sokto), Balansera på vänster ben ca 1 meter vid sidan om hojen. Res bener rart uppot och fäll sedan ner det på andra sidan sadeln.

Träna på :banana

Ja, din version hade ju varit klart häftigast utanför kiosken, köra en sådan där jackie-chan-action-hero spark rätt upp i luften, stå och väga lite på den samtidigt som man rör vänster foten lite så att man sakta glider fram till hojen och sedan fälla ner det sakta, risken är ju att det inte går när man har skinnställ på sig bara :3freak
Neh, jag får helt enkelt börja träna upp vigheten så att jag också kan böja benen emellanåt :hihi
Några tips på någon hemsida med enkla övningar för att träna vighet i benen?

Riverpool skrev:
Är du på riktigt ¿
Inte för att vara elak men hur kort är du?
Själv lyfter jag bara över benet men min femåriga dotter ställer sig på fotpinnen och klättrar upp, kanske kan göra en instruktionsvideo hur hon gör och lägga upp :hihi

bild på hinkas.

:D

Bifogat

• hinkas.jpg
    hinkas.jpg
    2.6 KB · Visningar: 885
Hahaha!

Det finns fan diskussioner om ALLT här på SH, men den här måste va den skojigaste.. Hur man sätter sig på hojen... no offence man, men HAHAHA!
:lol

Hoppas du tränar upp vigheten nu så du slipper detta problem.. lycka till iaf!
:tummenupp

Bart skrev:
Hehe.. jag skulle vilja se dig stå och träna hur du ska bestiga din hoj.. det hade varit kul.. :)

Hahaha, jag ska leta fram en film kamera och filma lita när jag står där vid hojen och stretchar ala pappiraul: Ååååååh vad roooligt! Guuuuud vad rooligt!!

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman