Uppskrivning för MC

Japps

Våga? Vad ska man våga???
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
GSX-R 750
Ja då var det dags för uppskrivningen på måndag. Är så sketanervös så det finns inte, hoppas bara jag klarar det. Har alltid haft svårt för terrori (teori)

Tänk på mig alla glada MC-freak...

Uppskrivning? Man lär sig nåt nytt varje dag.
Det kommer gå bra, läs igenom hela boken flera gånger om kvällen innan så blire bra, det gjorde jag och se så bra det gick! *Pekar på körkortet*

Läs igenom frågan noga så du verkligen vet vad de frågar efter så ska det nog gå bra, de flesta frågorna är rätt självklara.

Tjet skrev:
Strunta i att lära dig datumparkeringsregler, det är omöjligt. :3freak
Förbud:
* Jämnt datum så får man inte stå på den sida av gatan som har jämna husnummer.
* Udda datum så får man inte stå på den sida av gatan som har udda husnummer.

Kommer man till en plats där det är datumparkering 00-06 och man kommer dit t.ex. den 5e klockan 1830 och tänker stå till nästa morgon så ska man alltså ställa sig på den sida av gatan som har udda nummer. P-förbudet gäller alltså 00-06 och det är under den tiden det spelar någon roll vart man ställt sig.

Men hur många frågor om datumparkering är det när man skriver MC-teorin? :va

Ingen som har problem med släpvagnvikter också? :tungan

japp..jag sket totalt i datum o vikter o statistik o koncentrera mig på allt annat..

var inte nervös när du går in då förstör du bara det hela..
tänk att de finns fler ggr.

gör de lugnt o sitt hela tiden ut så klarar du det.
jag garantera :tummenupp

dubbelkolla de du e osäker på..manb har minst nåra slarvfel efter man läst igenom allt igen :)

jag önskar dig lycka till..

och kom ihåg..när jag tog mitt B och A så var inte bara 1 svar rätt....det kunde vara alla :3freak

skrev upp för DE förra året...kändes aslätt..hade 2 fel :yoparty

tänk på att 80% av teorin handlar om psykologi..

stannar du på en fråga som du inte klarar ut...gå vidare....när du kollar igenom igen så kanske det har släppt..och framförallt...är du osäker på ett svar...håll dig till den första tanken..

Jo jag vet att när jag fick mitt B-kort så var det flersvars alternativ... Men man kanske ska göra som Ozeo sa.. skita i allt annat än själva reglerna i sig..

Japps skrev:
Jo jag vet att när jag fick mitt B-kort så var det flersvars alternativ... Men man kanske ska göra som Ozeo sa.. skita i allt annat än själva reglerna i sig..

jag suger på teori men e smart på många andra sätt.
jag ägde på både bil o mc provet..
o som sagts så gjorde även jag b-kortet när de var som svårast...jag plugga inte ens till mc provet.
jag skumma igenom min gammla bok.
gick in dagen därpå o skrev..var lugn o sansad o klara det..gick in på en körskola o sa att jag skulle ha ett 10 lektioners paket. (typ 50min var varje..) sen skulle jag ha uppkörning..efter man klara teorin så säger de bara svisch :rolleyes: :)

In skrivande stund efter att bytt en toppackning på jobb så är dte inte många timmar kvar till den berömda uppskrivningen... Hjärtat slår i 300 knyck men det är ju farter man kommer att vara van vid sen :) (Skämt)

1200 slutar man på jobb för att slå bort allt som har med uppskrivningen att göra och tänka på annat för att bli lugn och sansad inför provet!

Tack för alla stöd och svar och tips ni har gett, återkommer med resultat senare i kväll!

Ha det gött alla bikers!!!

Teorin för AB klara jag utan att vara speciellt nervös. Däremot höll jag på att förgår av nervositet för själva uppkörningen, speciellt på MC...

Men det gick ju bra så...

Detta går lysande broder!
Ta de lugnt och lita på magkänslan så löser det sig.

Tänk på mig istället som har uppkörning på torsdag!! Det är ju det avgörande provet! :gnissla

Jahapp då var det dags för domen från Vägverket..

Jag hade 52 av 65 möjliga med andra ord klarat provet... Fan va gott det känns!!! :banana :banana :yoparty

GRATTIS!

Nu är det bara att ladda för del II...Jag hade också 50-nånting, känns grymt skönt när man klickar "ja" på frågan om man är definitivt säker på att provet ska rättas, sedan känns en sekund som en timme innan det ploppar upp med grön text "Godkänt" :banana

Återigen, Grattis!

Gottis broder!!

Den är du värd! Men jag hinner förmodligen före dig till ett komplett kort! ;)

Sväva på moln idag....ta en bira!

Japps skrev:
Jahapp då var det dags för domen från Vägverket..

Jag hade 52 av 65 möjliga med andra ord klarat provet... Fan va gott det känns!!! :banana :banana :yoparty

Grattis fean då får man väl snart se dej på hoj i furulund, Förra gången jag såg dej körde du Saab och inte volvo länge, är den såld?

:tummenupp :tummenupp

Jag lyckades med raka motasatsen idag, Jag blev stannad av polisen. :mad:

Jag kör fan inte SAAB... Urk för dom bilarna...

Ja Volvon är i princip såld.. killen har lagt handpenning på den.

Klart det blir hoj snart!!!

tack än en gång alla bikers

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!